Gammal musik och djupa tankar

Har ingen lust eller energi kvar idag...sitter och lyssnar på min nya spotifylista...musik är medicin ibland. Det går att hitta musik för alla sinnestämningar.
Jag bjussar helt enkelt på lite musik...mest från förr...

Dire Straits "Why worry" från plattan Brothers in arms som kom 1985...detta var rena rama tidsmaskinen och tog mig tillbaka massor med år...vilken jättefin låt!


Billy Joel "piano man" från 1974...ja, det blev den som fick representera min billy joel-period...valde mellan den och "river of dreams" en riktigt glad-låt


Alice "Prospettiva nevski"...1985...det var tider det...förstod och förstår inte ett ord italienska och tänker, google fanns inte då...vad gjorde man? Jo, lyssnade och struntade i texten...bara njöt av italienska språket och musiken...nostalgi igen :)


Mott the hoople " all the young dudes"...1972...jag var tre år...skriven till gruppen av David Bowie...



Paul Young och "wherever i lay my hat, thats my home" en låt med lite livsvisdom som går att känna igen i några Boye-dikter om att inte äga för mycket för då äger till slut tingen en. Och man är inte fri att följa sin vilja längre...




...det får räcka för idag...
Ska hitta nån bra musik att få tillbaka lite lust och energi med!

Eller läsa lite...
Om det är så, som en vän sa till mig för en massa år sen...att människor runt omkring en,  inte är en slump, utan alla vi möter skall lära oss något...typ växa genom möten...så blir det en spännande sysselsättning att fundera ut, vad man skall lära sig av just den eller den...som om alla vi människor är en del i nån slags master plan, iscensatt av någon klurig en...En, i många delar tilltalande tanke...jag har funderat en del i det sista. Även över sådana nyss nämnda "flumteorier"...
Som jag ser det finns det två varianter...
Antingen är detta livet det enda...dags att uppvärdera vardagen...
...eller så är det fler liv att vänta efter detta, som bara är ett av alla lärosteg mot nästa liv...
VOre nog för mycket att hoppas på.

Det är kanske det enda livet, det här..så...varför sitta här och skriva. När jag kan ta en promenad med min hund och sen ett varmt bad. Medan jag funderar om jag verkligen gör det jag verkligen vill...med mitt enda liv!

Kram på er!

More music to come!

Kommentarer
Postat av: Tina

Du gör ett kanonjobb =)

Musik är bra för själen, varför inte lite singstar för att piffa till det lite extra =)))

Kram

2010-11-10 @ 22:21:43
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Musik är balsam för själen helt klart. Kände dock inte igen någon av låtarna denna. Får väl skylla på att jag endast var 4 år 1985 och inte så värst rustad i musikens värld då. :-)

2010-11-11 @ 20:49:39
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Bra musik!! :D Dire Straits lyssnade jag på jättemycket förut! =)



2011-07-26 @ 05:19:49
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0