Sockerconnys fru stod bakom mig i affären! :)

Helghandlingen fick en oväntad twist när jag jämförde mina varor på bandet, med de varor som hon bakom mig plockade upp...
Jag: low fat cheese, minikeso, müsli m linfrö och rågflingor, sockerfri saft, grönsaker, lax och morotslimpa.
Hon: 2kg strösocker, ett paket bitsocker, fyra 2L Fanta, fyra påsar wienergummin
Jag skrattade inombords och gladde mig åt att någon vågade utmana den rådande antisockertrenden...trenden att visa omvärlden vad klok och ansvarsfull man är...som tar hand om sin kropp...hon såg lycklig ut...jag trött och glåmig ut...hm...

När jag kom hem med mina nyttiga varor och kollade tv-tablån såg jag till min fasa två program som jag ville se och båda BÖRJADE EFTER 21!!!! Hur tänker dom?? Vem kommer att se dessa program så sent??
Skavlan börjar 21 och Mord i sinnet kl 22
...hm...tänkte tillbaka på tjejen i affären...hon skulle inte få några problem att hålla sig vaken...med allt det där sockret. Min kropp tänker som vanligt släcka ned nånstans mitt i Idol. Men den här gången ska jag kämpa emot. Red Bull är inhandlat. Sockerfri förstås...
(Med massor av kemikalier och så långt ifrån ekologiska varor man kan komma...säkert inte fairtrade heller...)


...fortsätter leta nostalgi på youtube...hittade denna...


...ha ha...vad var så bra med den? Men Gud vad jag lyssnade på den låten...då...och "Die Mauer"...

Nåja...nu är det dags att fredagsmysa lite...
Ha de!

Kommentarer
Postat av: Tina

sockerfri saft...hmmm.... bara det inte var fun light.....

2010-11-14 @ 20:30:30
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0