En update!

Hejsan bloggen...tänkte prestera ett litet inlägg så här på torsdagskvällen. Veckan har varit bra. Hunnit med en sväng till stockholm med en massa rektorer, resultatenhetschefer och utvecklingsledare. Det var i måndags. En informativ dag med korvstoppning om nya skollagen och de nya kursplanerna och betygssystemet. 900 st var där...och de skulle ha tolv liknande konferenser...huga...900x12=108000...herreminje, vad mycket skolledning det finns...1,2% av Sveriges befolkning är skolledning...om inte mer, för alla kanske inte går på en sån häringa konferens. Snacka om att man är en i mängden...
Men i alla fall...dagen var nyttig om än inte superkul. Kom hem sent och orkade inte sticka iväg på nån gympa eller innebandy. Sen var det tisdag...och då hände...hm...näej, det minns jag inte...det hände nog ingenting alls...i vart fall tog det där ingenting som hände, musten ur mig...så inte heller denna dag blev det någon träning. En långpromenad med hunden.
Och så igår då...onsdag...på jobbet hände...neej...jag vet varför jag inte minns...det händer så himla mycket saker och det mesta kan jag inte skriva om här...och det andra är sånt som händer varje dag...det kommer någon lärare in med något spörsmål, någon elev som har något att ta upp med rektor...ett par föräldrasamtal...någon schemaändring (jodå, det ändras på schemat fortfarande...salar som skall bytas...)...
I alla fall...så var det världens skönaste löptur efter jobbet. 11km i skog och på skogsväg med dalaporten. SKön, hög klar luft...det hann bli mörkt men vi var många och två hade lampor...jättebra tur!
Torsdag då...det är idag...nu minns jag...Norberg på möte om nya SYV-organisationen på fm. BRa möte men lite för kort. Bjudlunch på Engelbrekts världshus. Fick århundradets segaste biff. Om ajg inte haft så bråttom hade jag naturligtvis klagat...det ska man...resturangen måste få en chans att göra om och göra rätt...annars verkar det som om man tror att de är glada och stolta över en biffskiva med hela kappan och värsta hälsenan kvar på...men som sagt...jag hade inte tid...tydligen inte kocken heller för han hann inte steka den heller...helt röd. Runt senan.
Men potatisen var god, och grönsakerna.
EFtermiddag på kontoret. Fick bra saker gjorda och äntligen var det dags för veckans höjdpunkt...VOLLEYBOLLEN...
Men jädrans anåda vad uselt det gick idag...en fruktansvärt dålig tajming...smashar som spreds runt hela lokalen och passningar som omöjligjorde några finare insatser med smashande, av mina kamrater i laget...servarna gick bra...men det var det enda.
Jag får skämmas.
Jag fick en pizza och ett varmt bad som plåster på såren...
Nu blir det packning till Norge..åker imorrn.
Ska bli kul!!
Oslo och Hamar blir det denna gång!

Tar bilder...

Kommentarer
Postat av: Tina

det var på tiden med lite uppdatrering, har läst länge nu om din sångröst...



dina servar satt som en smäck idag =)



ha så kul i norge själv åker jag till lima och karvar älgkött



Kram

2010-10-14 @ 21:53:29
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha det så trevligt på andra sidan gränsen!

2010-10-15 @ 11:39:01
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0