En alldeles vanlig lördag

Jerker har varit i Gävle och coachat basket...och jag hade en hel kväll by my own...en vild tur till tjejgänget där vi förfestade och sjöng galna karaokelåtar, fnissade och sminkade varandra, efter det drog vi skrattandes genom city tills vi fastnade för hotellet...ja, det var där vi hamnade. Massor av drinkar med festliga paraplyer, 70-tals disco i högtalarna och humöret på topp...vi dansade tills fötterna blödde. De snygga tjugoåriga killarna med tvättbrädemage som slagit följa med oss, tyckte att vi väl kunde fortsätta på något lugnare ställe, så vi gick hem till oss för att leka sanning eller konsekvens...fy för de konsekvenserna...

Eller var det detta som hände...när Jerker åkte, satte jag på en panna kaffe, läste lite i expressen som vi köpt tidigare på ÖB och sms:ade med Bella om att vi kanske skulle ta en promenad lite senare. Senare blev snart...och Bella dök upp...också hon osminkad...vi drack kaffe, pratade skola, skvallrade om kollegor, gladdes åt elever och sen tog vi vår promenad...Jerry fick följa...sen åkte Bella och jag bänkade mig framför TV-n. Stjärnor på is...så spännande att jag samtidigt att hade tid och lust att skriva lite på låtar till lärarshowen. Passade på att övningssjunga lite i min ensamhet. Sen kom sambon hem. Vi övningsjöng lite ihop...och nu är det nu. Och jag är trött - och tänker lägga mig...för att orka gå upp tidigt och springa tidigt och långt...för jag skall med mamma till Borlänge och handla julklappar imorgon.

What a partyanimal I am!
Och snart fyrtio...

Kommentarer
Postat av: Amaryllis

tjaha... att få på sig inlines var inte lätt, en liten vurpa och man låg med foten under soffan....jag tar med dem i morgon och tränar på skolan.



Bra möte förresten... du kanske kan ge mig lite tips?!!! -)-

2008-12-08 @ 18:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0