My super sweet 16

Slog på TV:n nu på morgonen och zappade runt bland barnprogrammen och tvshopskanalerna, letade efter något att slappa till efter frukosten. MTV brukar vara ett säkert kort...de visade inte musikvideor som jag hoppats...utan ett program som hette My super sweet 16. USA i ett nötskal. Döttrar i superrika familjer planerar och genomför sina 16-årsfödelsedagar...jeeeesuuuuzzzz....snälla rara föräldrar vad gör ni med era barn??...hoppas detta var fejk för att göra bra tv. En av tjejerna hade LasVegas-tema...hyrde en gammal banklokal, hyrde in ett rätt så känt band att spela, gjorde om banken till LasVegas...hade VIP-gäster...jaa, det hela fick herr Bindefeldt att verka som om han arrangerar julgransplundringar åt IOGTNTO...grädden på moset...ungen tog med sina föräldrar till en bilfirma för hon önskade sig ju en bil, det bara måste man få när man fyller 16. Mercedes. Hon ville minsan inte ha nån liten skitmercedes utan SUV:en skulle det vara. Föräldrarna var tveksamma. Men vid midnatt på festen ropades tjejen ut på gatan, för det var presentutdelning. Där stod en Nissan-SUV. Svart, ny, snygg. Tjejen började gråta. -Den vill jag inte ha, kör bort den. Sa hon till sin mamma. Jävla unge, tänkte jag. Då rullades Nissanbilen bort och bakom stod en svart mercedes-SUV med alla kromdetaljer utbytta mot swarowskikristaller...vad gör de med sin dotter?? Vad skall de köpa till henne när hon fyller 18? Hur skall någon kunna glädja henne med någonting? De har tagit väck möjligheten för tjejen att längta.
Nä..kolla istället in bilderna på hur glad Birk blev över ballongerna han fick i julklapp :) MosterErica fick inte ens hålla i en av dem. Nu vill jag erkänna att Birk lever i överflöd han med...jag med...men jag hade i vart fall blivit glad över en Nissan-SUV...jag fyller ju 40 om inte alltför länge...ett tips bara.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0