Ofrivillig vila

En vän, Anna, önskade sig igår, Voodo-dockor...inatt fick jag värsta magplågorna! Jobbigt att misstänka att hon fick tag på en Voododocka, och provade om den funkade - på mig! Min ända är som en orangutangs och jag tror inte jag fixar en sväng till på toan...är helt slut. Snälla Anna...ta ur nålen nu...dockan funkar, voodoa på den som förtjänade det från början och låt bli att testa på dina vänner!
Jag som drömde om lite sovmorgon helgen som gick...nu fick jag minsann sova hela dagen, med avbrott för löpturerna till toan...tur att jag sovit...för den TV-tablån gjorde ingen glad...Martha Stewart, Rachel, Ophra, Letterman, Dr Phil...herregud, Amerikaner...är det möjligt att se så många pratshower?? Och varför? Tacka vet jag Cesar MIllan med Mannen som kan tala med hundar...har precis avverkat ett avsnitt där jag fått lära mig hur man tränar hundar att undvika skallerormar. TACK OCH LOV! Det vore ju katastrof, om Jerry och jag mötte en skallerorm...och jag missat lära honom hur han skall undvika den. Tips 1: Var kvar i Sverige med din hund. VI har inga vilda skallerormar. Tips 2: Res inte till Kalifornien med hunden, om du nu verkligen måste resa med den...och om du måste det, och just dit...ta inte hunden med ut i öknen...måste du det, då bör du ha tränat hunden först. Med en orm i bur. Som bara kan skallras lite. Sen får hunden massor med beröm när den backar bort från buren.
Toppen, skall träna Jerry bara jag blir frisk. Hm...var får jag tag på inburade skallerormar?
Skitsamma...all kunskap måste inte gå att använda i den omedelbara vardagen, den kan vara bra att ha för oförutsedda händelser, eller bara som lagrad kunskap...hjärngympa...
Det är så jag motiverar eleverna varför det är viktigt att kunna dividera bråk, kvadreringsregler, kemiska tecken och tillverka estrar!
Avslutar med en tacksamhetens tanke, till att jag fick vara magsjuk i hemmet...och inte i skolan, som Tina fick lov att ha det härom veckan...hujedamej...
hej för nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0