Pest eller Kolera

Kan inget om desa sjukdomar mer än att man brukar få välja mellan dem för att visa att vad man än väljer så blir det dåligt. Nu har det blivit dåligt, hur jag än valde. Eller valde och valde...man väljer knappast magsjuka...men, jag är ju piggare trots att jag får springa på toa...Men allvarligt, hur kul är en vinprovning när man inte kan dricka vin? Jag blir illamående bara jag tänker på vin. Så nog är det ett sjukdomssymptom att ta fasta på...Dock sätter jag vinringen på pottan...för han som leder vinringen blir sur om vi är för några. Och Kajsa kunde inte gå. Och hon var före med att säga nej...så jag blev liksom droppen. Vem vill vara en droppe?
Så nu sitter jag och surar över att andra blir sura...sur också över att jag inte känner någon entusiasm över cabarémötet...fast det är väl mest den allmänna surheten som tar väck entusiasmen...eller magsjukan, som suger musten ur en. Eller faktumet att vara en droppe. Skolsköterskan har inte direkt hjälpt till att möjliggöra medverkan i aktiviteter på skolan på kvällen...nu när inga pälsdjur får vistas i lokalerna what so ever...Men parfym får folk lukta hur mycket som helst...och svett...och folk kan gå hit, helt nymysade med sina katter, hundar, hästar och hamstrar...så att djurhåren fullkomligt täcker deras kläder...fuskpälsaktigt...men jerry kan inte ligga i ett hörn helt stilla, med sin ickelossande päls...sur över det med. Men mest sur är jag nog ändå över orättvisan att få magsjuka igen, det var faktiskt bara två veckor sen sist och det inverkar uselt på träningen. ORkar inte träna...skitsur över det. Och JA, jag vet att det finns dom som har det värre...dom som har PEST och såna som har KOLERA...
...ska sura runt i skogen med hunden lite...och hoppas att syret gör mig hög och glad igen!
Böhhhhhhhhhhhhhh


Kommentarer
Postat av: Isak

Ingen var sur över att du var borta, det var däremot tomt när varken du eller Kajsa var med. Det vi kunde trösta oss med var att vi i alla fall fick "prova" tre toppenviner.

2008-12-08 @ 12:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0