D-day...det första inlägget

Tjobidoo...
nu är jag igång. Nu är jag där jag inte borde vara. Igång med ännu en sak att fylla min överfyllda fritid med. Jag som inte ens gillar att dagboka, jag som gjort mig rolig över människor som tror sig vara så intressanta att andra tar dyrbar tid för att se vad senaste inlägget har att tillföra världen. Suck...jag är lika vanlig, normal, onormal, lättpåverkad....som alla andra. Illa att känna att man inte alls är sådär speciell som man hoppats och intalat sig. Lite introspektiva tankar kan man ju kosta på sig, och kanske finns svaret i att jag tror mig tillhöra den intressanta kategorin människor som folk faktiskt hängivet väntar på nya inlägg ifrån. Eller så är jag rädd att jag inte märks och hörs nog...att jag inte finns tillräckligt mycket IRL. Eller så...ja whatever, jag är igång med bloggandet nu och tänker inleda med tankar om Expressens artikel om "Så får du snabbare dator på 10 minuter"...som en vanlig ordinär pizza tar att göra (hur många som än har beställt pizza före en, så tar det ändå tio minuter...mystiskt) Men artikeln då i alla fall....tio minuter my ass...fem år tar det att ladda ned ett av gratisprogrammen de rekommenderar. Troligen finns lavasoft på en server i en liten bergsby i norra tasmanien, servern är en upphottad miniräknare med 5kb ram och signalerna skickas med en gubbe på mulåsna...när en minut återstod av nedladdningen fick jag meddelanderutan "kontakten med servern bruten". Tack för den. Ramlade gubben och mulåsnan ned för ett stup?

Tänk om människor hade en dialogruta i pannan...i skolans värld skulle det kunna ge följande:
"-Nå Pelle, svara på frågan du fick för fem minuter sen, hur mycket är 3 gånger 3?
Meddelanderuta i Pelles panna "Kontakten med hjärnan avbruten"
Och så fick det sin naturliga förklaring!

By the way, passande bagrundfärg till min rosaskimrande blogg va?!

Ta er samman  och håll ut, till nästa inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0