Längre dagar

Fler timmar på dygnet är förmätet att önska sig. Tideräkningen verkar vara fastslagen i sten och motiveras av diverse opåverkbara saker som t ex jordens rotationshastighet. Bara att anpassa sig. Men, det finns något att göra...jag har nämligen provat så man kan säga att det är empiriskt bevisat (vilket brukar få naturvetare att tycka att det är en sanning). Jag har börjat gå upp tio minuter tidigare på morgonen och lägga mig 1,5h senare på kvällen. Det ger i minuter: 90+10=100 minuter längre tid i vaket tillstånd. Det är massor. Att läsa Avesta tidning tar t ex 5 min, vilket gör att jag skulle hinna läsa 20 st Avesta tidningar till på en dag. Eller att gå runt skolans terrängbana som tar 4 min, det kan jag göra 25 varv till på en dag.
Detta var en för viktig upptäckt för att inte dela med sig av redan nu på morgonen. Ett men är dock på sin plats...en vanlig biverkning är trötthet på eftermiddagen. Har inte hittat nåt bra botemedel än, men återkommer med det!
Jo jo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0