Boknörd

Hos Katinka hittade jag följande boknördstest. Hon blev 78% har jag för mig...78% boknörd...läser man hennes blogg så förstår man på förhand att det är en litterärt bevandrad person. Hon behandlar språket så.
Jag gissade mig någonstans kring 50% och hade rätt...
jag vet ju det...att jag kan lite om mycket...men lyckas aldrig bli expert på nåt...
Men gillar att läsa, när jag har tid.
Minns ett sommarjobb i glasskiosken vid Dalahästen. Den sommaren REGNADE det. Oj, vad jag läste. Hade gjort med mig själv att jag skulle plöja klassiker i den svenska litteraturen. Fastnade för Kerstin Ekman, Inger Alfen, PC Jersild och P A Fogelström...
Jag är allätare utom böcker som är direkt riktade till kvinnor...där man redan på omslaget ser målgruppen...modeintresserade, sex in the city-tittande, hysteriskt fnittrande kvinnor i 30-års åldern...
Läste förvisso harlequin-böcker och margit sandemo som yngre, med behållning...och Kitty och hästböcker som liten...och Biggles och Vi fem...om någon nu minns dem!
This is the boknörd I am:



Kommentarer
Postat av: Katinka

Jamen, det var ju inte dåligt det heller! Bokkollo.... haha... Det skulle jag aldrig sätta min fot på ska jag tala om...

Ha en härlig Valborg och läs något bra! Det tänker jag göra.

2009-04-30 @ 10:01:34
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Allra käraste kollegan

Jag blev bara 38%... Jag som läser jämt.. Konstigt test. Kram

2009-05-01 @ 08:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0