Feber...hajar ni?

Förkylningen har slagit ut i full blom. Mer mysigt med vitsippor i full blom. Eller rosor.
Inget VPR-möte för mig. Trist. Vinprovning hör till de saker man får välja bort som förkyld.
Och träning.
Och kanske DM i Säter.
Trist. (sf)
Firade min olycka med att äta äpple, keso och kanel, tre C-vitamintabletter, 15 ml KanJang och lite vätesuperoxid (som jag inte drack utan gurglade med...spädde ut den den här gången efter att ha frätit sönder halva strupen förra gången jag provade...men bakterierna dog!)
De andra dricker gott vin och äter moussaka nu. Och tzaziki.

Mamma är den man vill ha i närheten när man är sjuk. Hon fattar alltid hur man mår och har alltid rätt saker att komma stickande med för att man skall bli bra. Mammor kan sånt. Ska fortsätta kuren som mamma ordinerat med att dricka lite rött the. Hatar the men hatar förkylningar mer. Borde kanske vara hemma från jobbet imorgon, men det går inte förrän på torsdag efter lunch. Niorna har nationellt prov i matte och vi har ont om mattelärare. Då snyter man sig och går till jobbet. Skönt nog är min nia inte särskilt krävande utan mer roliga att träffa. Månne humöret vinner på att jobba istället för att ligga hemma och ömka sig. Prova dessutom att kolla på tv en dag mellan 12-18. Tablån är gjord för folk utan något som helst krav på underhållning. Bara bilden rör sig. Näej, jobb får det bli.
Arbete främjar hälsa...heter det ju.
Tack förresten alla snälla, för stöttande kommentarer och önskan om mitt tillfrisknande. Eller så har ni spelat på mig på lördag och är rädda att förlora era pengar. "livebet" på expekt.com.
Jag ger 50 ggr pengarna för seger i K40...inte illa...sätt en hundring vettja. Oddsen stiger om jag startar förkyld.


Firar med en bild jag tog på mig själv nyss, med mobilkameran. Visst ser jag lite febrig ut på ögonen?!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, vilken bild du lägger ut då :p Känner precis samma sak som du angående mamma, det är henne man vill ha hos sig när man är sjuk... Hoppas som sagt att du verkligen blir frisk till på lördag nu! (Och nej, jag hoppas det inte på grund av att jag har satsat några pengar :p)

2009-04-21 @ 23:12:24
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0