Pudeln får kosta!!

Tillbaka från djursjukhuset. Puh. Är alltid rädd för det värsta...att de skall hitta något livshotande, något dolt, något obotligt som gör att de där och då, måste avliva storpudeln. Eller det näst värsta...att de måste behålla honom, så jag inte får med honom hem. Ve och fasa...det skulle inte gå...de måste då lägga in mig också. Om så i en bur. Jag kan inte lämna honom på ett ställe där han aldrig varit, i en bur när han aldrig legat i bur, utan mig eller någon av de han känner vilket han heller aldrig gjort, med en massa sjuka hundar och katter som jämrar sig hela natten...buhuäääääää...gråter vid blotta tanken.
Men så blev det inte.
Supertrevligt och proffsigt mottagande.
Förtroendeingivande veterinär.
Två st var dom.
En expert på klor och hudsjukdomar och en expert på ögon.
Det var inte så illa med klorna som jag befarat.
Endast en tass var illa och mest illa var en klo.
Penicillin mot infektion, värktabletter mot smärta, b-vitaminer och fiskolja för att förebygga nya anfall/skov.
Frågade om det var begynnande starr han hade i ögonen eller bara vanlig åldersförändring...expert 1 var kunnig nog, att inse att hon inte var kunnig nog - på ögon...och kallade då in expert 2...som var expert på ögon. Way to go. Härligt med folk som vet vad de kan och inte kan!
Expert 2, lyste igenom båda ögonen, mätte tryck och tårproduktion och konstaterade inflammation på hornhinnan på båda ögonen. Va??? Hur får man det? Även detta kunde vara igångsatt av ett skenande dumt immunförsvar som angriper egna vävnader.
Jag ska skall minsann ge det där immunförsvaret jag!!
Börjar med att ge kortisondroppar i ögonen i tre veckor, sen återbesök.
Nu kom expert 1 tillbaka igen och undersökte prostatan.
Storpudeln är ju 10 x 7=70år vilket är en gammal herre som kan ha prostataproblem.
Något förstorad var den och skall röntgas nästa återbesök.
2500kr fattigare men många lättnadens suckar rikare.
Han lever ännu ett tag :D

Avslutade kvällen med att prata med skolans föräldraråd om alkohol och droger. VIktigt ämne som de lyssnade uppmärksamt på. Hoppas de tog till sig den delen som handlade om vad föräldrarna kan göra/ vad som är deras ansvar.

Här leker storpudeln och jag "Herre på täppan"...ett kort ögonblick ledde storpudeln...innan jag kastade ner honom från snöhögen :)


Kommentarer
Postat av: tusensanningar

Skönt att han stannar med er!

2009-04-28 @ 20:54:23
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, vad fin han är och vad skönt att det inte var värre egentligen än att du blev mycket fattigare på kuppen!

Har tänkt på er båda!

2009-04-28 @ 21:03:58
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: blombella

Har med glädje och tankemöda tänkt på de kompetenta människor som lagar och fixar oss människor och djur.



När livet tänkt ta slut, och sorgen nästan slagit rot, räddar de många och långa stunder ytterligare att njuta av.

2009-04-29 @ 22:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0