När smakar honing som bäst?

När smakar honingen som bäst?, filosoferar Nalle Puh...är det precis innan man kommit fram till skafferiet och plocket ut den fulla burken, som man vet finns där...bara väntandes på att bli uppäten...eller är det när man tagit fram den, och precis öppnar locket...innan första smaken...men lukten...den lukten...
Eller är det medan man faktiskt äter honingen...har hela burken i sin famn och bara smaskar...eller är det efteråt...när man ätit upp hela burken och nosen dryper av honing...

Jag vet vad jag tycker i den frågan...INNAN...precis innan, när man vet att det goda som är påväg att hända...kommer att hända...men är precis i antågande...som fredagens sista lektion...man vet att helgen är nära, men man ahr inte börjat nagga på de dyra timmarna ännu...
Eller som nu...sportlovet är nära...fyra arbetsdagar kvar om man räknar bort friluftsdagen...och det får man göra...för den är nästan inte som arbete...den är bara friluft...det är ju som att göra någon fritidsaktivitet...kul bara att man får göra den med en bunt glada ungar.
Men fyra dagar kvar...till sportlov...sug på den...det är ljuvliga fyra dagar...sportlovet kommer att komma...det är inom räckhåll...och jag har inte börjat tagit av dagarna ännu...
Alla dagar fram tills dess kommer att gå lätt och vara roliga. Japp. Så kommer det att vara!

By the way...Nalle Puh kom fram till samma sak som jag!

Ikväll kollar jag Beckfilmen Gamen...har sett den...vilket är bra...för då kan jag somna framför TV´n utan att missa något...så måste man planera...om man är kvällstrött...inga nyheter här inte...gammal skåpmat!
godnatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är ett av livets mysterier. När är man som "nöjdast" För i mitten av sporlovet kommer den där känslan "snart är lovet slut" och jag har inte gjort nåt.

Hälsar en ganska så nöjd kvinna

2009-02-16 @ 10:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0