Affirmationer

Affirmation (av affirmatio, 'försäkran') står för positivt färgade fraser som upprepas av en i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation.
Om det är mina egna tankar som skapat dagens situation, som kräver affirmationer för att kunna möta morgondagen på samma glada sätt som jag, intet ont anandes, mötte morgonen idag..om jag själv rår för detta...så får jag skämmas!
Usch att jag kunnat tänka så tråkiga, trångsynta tankar...som bara gett mig elände in return...
Nu skall jag ut och springa lite, tänka positiva tankar...och håva in den glädje som detta kommer att ge...
Tack för kunskaperna om affirmationer!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Kör på med de positiva tankarna. Det behövs ju verkligen i vår värld vet du. Tänk några för mig också när du ändå är igång.

2009-01-26 @ 14:26:17
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: het chilli

De positiva tankarna räcker långt, men tyvärr inte alltid... affirmationen kan fungera som ett mantra under en joggingtur. Men vid riktig svåra ögonblick behövs samtal och lotsning. Fast din positivism smittar, se möjligheterna som du faktiskt numer alltid gör. Blunda för ...

förresten min elev längtade till att få tid med du... jag blir avis.

2009-01-26 @ 18:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0