Det är VISST viktigt att vinna

Att vinna ÄR inte viktigt. (försöker intala mig själv...)
Som den gamle greven, baronen, melonen eller vad han nu var...fransk i alla fall...Pierre du Coubertin sa..."det viktiga är inte att segra, utan att kämpa väl"...sen återuppstartade han de olympiska spelen 1892.

...OS alltså...sånt OS som var i Peking i somras.
Vad i hela heskotta menade han? Att det inte var viktigt att segra? Varför då starta en tävling? Kan man inte bara leka lite och kämpa väl?
Undrar om Blanka Vlašić håller med honom?! Hon kämpade väl...hoppade jättehögt, jättemånga gånger hela säsongen...men såg inte ut att tycka att det räckte när Tia Hellebaut snuvade henne på OS-guldet.

Vi förlorade sista matchen...ingen kämpade väl...jag klarade inte heller denna gång att göra det jag föresatt mig...misslyckat.

Det får bli rödvin ikväll. Med förlorargänget. Gravöl kanske?
Fan vad jag hatar att förlora. Det värker i skelettet av det.
Vin och Ipren får det bli.
Intelligenta värktabletter...nu ska man känna sig dum i jämförelse med sina värktabletter också...

Detta är fåntratten med fåncitatet...

Kommentarer
Postat av: spiderchick

haha dina kommentarer är helt underbart roliga... =))

2009-01-10 @ 18:08:01
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Katinka

Det är ju verkligen så man får mindervärdeskomplex av detta. Fast om man visualiserar Ipren mannen en stund så inser man nog att så trots allt inte är fallet.

2009-01-10 @ 18:54:10
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sabina

Klart det är viktigt att vinna, annars skulle ju inte tävlingar arrangeras och ingen skulle ställa upp i dem heller ;) Men du, jag tror inte att Ipren-mannen är särskilt smart om jag ska vara ärlig :p



Jo, men de flesta mailen är från vänner ändå, men det är ju bara roliga bilder/filmer osv... Så då vill jag ju kolla dem i alla fall så jag inte missar något hysteriskt roligt ;)

2009-01-10 @ 19:48:07
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0