Det ska bli hur kul som helst ju...

Det där med att fylla förtio hörrni...är ju ingenting att oroa sig för. Muskelmåns såg precis ut som vanligt, precis som igår...när han var 39 (som han i och för sig varit i två år...). Vi åt hemgjord pizza, drack en massa rödvin och musiktävling som var svår och avancerad...spände över genren 60-tal till dance -09...och den vanns av mitt lag. Mitt och mitt...men det lag jag var med i. Alla hade typ vanliga kläder, inga pensionärskläder så långt ögat nådde...Gud så befriande.
Och Måns verkade ha minnet i behåll. Han kände genast igen mig och verkade kunna mitt namn hela kvällen. Bra gjort!
Nu fortsatte kvällen med att vi skulle ut...ut betyder inte ut...utan in. In på något av stadens uteställen (som borde heta inneställen eftersom man är inomhus)...men i Avesta finns inga inneställen...för de finns bara i Stockholm...så vi skulle till ett uteställe...Kings Arms..men där var det kö...jag hatar köer...då gick vi till mitt gamla arbetshak Trapper....jag kunde vara morsa åt alla därinne...ja, inte åt alla på samma gång...men åt en eller ett par åt gången...eller nåt (JA! jag HAR druckit vin...)
Hur som helst...bara fd elever där...så jag gick hem. Men sambon och de övriga blev kvar.
Jag behövde reflektera över kvällen på egen hand...fyrtio...hm...kanske inte så illa ändå...fyrtio fyrtio fyrtio...låter riktigt bekvämt...
Pizza och vin...det är ju inte pensionärsmat direkt...blodpudding, Isterband, Kåldolmar och Kalvdans....där är det lite varning...ska nog inte bjuda på det på min fest...nåt ungdomligare får det bli...Sushi...men fy fanken för olagad mat...kebab kanske?...kebabpizza...
Nä godnatt med er! Vi gamlingar måste ha vår skönhetssömn. Rynkorna har redan kommit...så sömnen behövs nog till nåt annat...
Tjobido

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

På tal om pensionärskläder. Min mormor och jag har likadana pyamasar. Jag vet. Pinsamt. Haaha.



Sv: Min pappa är en bra diskmaskin.Tycker mamma. Vi försökte sälja honom en ång. Men det gick inget bra.

2009-01-25 @ 00:37:46
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: nipe

Att fira 40 vid 41, det var ju ett nytt grepp. Helt Ok tycker jag. Förstår precis. 37 om tre månader. Kan och vill inte greppa det. Jag har inte haft ålderskris sen 25, men nu.... huga.

2009-01-25 @ 12:27:23
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0