Ensemble, c'est tout

Sannerligen en dag att vara glad över. Inte bara frisk, utan en dag fylld av sol, härlig klar, hög luft och massor av ledig tid att göra saker på. Jag betade av punkterna på min att-göra-lista...missade en...har inte städat bort julen. Böt den punkten mot att se filmen "Tillsammans är man mindre ensam". En fransk feelgoodfilm från 06. Hur har jag missat den tidigare? Se den, ni som behöver en skjuts in i ett positivare tänk, eller bara vill må bra en stund och tröttnat på Hollywood-produktioner. Har också läst en massa. Hunnit avverka söndags-DN, Expressen, gårdagens DD, blombellas-blogg + fyra bloggar till och aftonbladets nätupplaga. En bra träning för lutheruppfostrade-prestations-erica som har jobbigt att låta en dag gå, utan att mäta den i prestationer. Något som jag faktiskt har blivit bättre på, genom träning, är att lyfta fram positiva saker i min vardag. Vara glad åt lite, typ...då finns det ju massor att vara glad över. Äckligt äppelkäckt och för de minnesgoda inte helt sant...med tanke på tidigare blogginlägg om förkylningar :)
Strunt samma...jag har inget mer att skriva om så jag bjuder på ett guldkorn från andras bloggar:

"Slutligen tror jag att vi lever våra liv bättre om vi förstår att det vi har är en utmätt tid. Var och en, till och med de som står oss allra närmast är bara tillfälliga gäster av vårt liv. Det gör det påtagligt hur skör vår tillvaro är, men också hur kostbar den är. " (citat: www.jonasgardell.se)


Och så bjuder jag på en bild...jag vill dit igen!!

Sambon i NY, åker skridskor vid rockefeller center...som en stjärna. Jag vill dit igen!! Nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0