G+

Betyget G+...godkänt och påväg att bli lite mer än det...ger jag mig själv för uppsnyggningen av bloggen.Det blev bra men inte exakt som jag tänkt mig.

Alltså måste jag tänka vidare. Till det krävs bildning. Das also war des Pudels Kern!
Vilja att lära sig något måste svara mot ett behov. Eget upplevt eller ett behov pålagt en utifrån.
Då vill man söka kunskap...för att man behöver.

Det är vad vi lärare och hela skolorganisationen måste fundera på...hur skapar man dessa behov hos eleverna. Motivationen. En del behöver inte motiveras. De har en inneboende längtan efter att lära sig och vill ha kunskap bara för att det finns en massa att lära sig. En del är supermotiverade hemifrån. Föräldrar som låtit barnen förstå vitsen och glädjen med att lära sig. Men de andra...de är beroende av hur jag och mina kollegor lyckas få skolan begriplig och viktig för dem.
Det lyckas jag inte med alltid...hoppas nån gång...
Ska tänka vidare lite på det...då krävs det bildning :)
Jag ska leta efter någon bra bok.

Och lära mig mer om hur man designar sin bloggsida!

Glöm inte träna, kära vänner!
Endorfiner är bättre än socker!


Kommentarer
Postat av: StefanWEEI

Hoppas du får en bra måndag :)

2009-01-05 @ 10:11:10
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0