Grattis alla tulpaner


I dag, den 15/1 -09, är det tulpanernas dag! Dagen firas för att välkomna våren.
Våren har missat informationen och är inte redo. Helen med vädret i rapport, berättade nämligen om 13 minusgrader redan imorgon...och hård vind. Det är INTE vår.

Och dagen är nog påkommen av alla blomsterhandlare som i vakuumet efter all julblomsförsäljning är superrädda att vi inte vill köpa blommor på länge. En komersiell dag till att ta hänsyn till. Den man älskar borde väl i alla fall fått en liten färdiginplastad bukett från ICA...i alla fall...om man älskar den på riktigt alltså...

Skuldkänslor är förenade med dessa komersiella dagar...må alla brinna i helvetet som:
Glömmer far på farsdag...
Glömmer mor på mors dag....
Glömmer hjärtan på alla hjärtans dag...
Glömmer menlösa barn på deras menlösa dag...
Glömmer kanelbullen på den goda dagen...
Glömmer alla helgon på alla helgons dag...
Glömmer våfflorna på våffeldagen...
Att glömma alla tulpaner  på tulpanernas dag...är nog ändå det nedrigaste man kan göra.
Det gjorde inte min mamma.
Jag tittar på det finaste vårvälkomnandet man kan önska sig. En stor tulpanbukett.
Och jag firar!

Kommentarer
Postat av: spiderchick

skit i alla dagar! jag tycker man kan visa att man tycker om sin far vilken dag som helst... och bullar äter jag jämt! för att bara nämna ngt... =)

2009-01-15 @ 21:10:23
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: tusensanningar

Det bästa är att det ve-erkligen känns som om dom (amerikanska?) företagen som instiftat dessa "högtids"dagar bryr sig om människorna. Att dom känner att far eller förtjänar att uppskattas, och inte alls att dom själva vill tjäna pengar.

--

Jag hade ingen aning om att det var tulpanens dag, för övrigt. Tänk att man kan leva ett lyckligt liv helt utan den kunskapen.

2009-01-15 @ 21:12:45
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: Katinka

Tur du har som blir påmind om livets väsentligheter. Själv hade jag totalt glömt bort det och sitter nu här med skamsen min.

2009-01-16 @ 00:14:15
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sara Solvik

åh:( Det visste jag inte, men får väl köpa tulpaner idag istället :)

2009-01-16 @ 10:16:30
URL: http://sarasolvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0