Helga vilodagen

Dagen efter en fyrtioårs fest är det skönt om det är vilodag. Det var det idag. En del helgade den...andra hade spart viktiga sysslor...skjutit dem framför sig...skjutit upp.
Det var nästan två månader sen jag klippte hunden.
Nästa helg ska vi bort...Han klara inte två veckor till med all den pälsen obadad...då åker jag dit för vanvård av hund. Så dagen som egentligen hade passat utmärkt till att ligga bakis i soffan
...fick ägnas åt http://ericasvardag.blogg.se/2008/november/arbete-framjar-halsa-och-valstand.html (ja, jag orkar inte beskriva hur det går till med pudelvård en gång till...läs förra inlägget...och lid med mig och hunden).


Nu är vi klara. Det tog fem timmar idag. Men...det kostar 1200kr att lämna in honom till ett hundtrim.
1200/5= 240kr/h Det är ingen dålig timlön. Skattefritt
...oj, förresten...har jag jobbat svart? Illa...det skulle ju inte jag göra mer...min sambo hjälpte mig i det beslutet...jag jobbade svart ganska mycket till och från med olika bartender och servis-jobb tills för några år sen...försvarade mitt regelbrott med att jag minsann betalade in massor med skatt i och med mitt heltidsjobb som lärare...samtidigt hade jag inga problem med att ondgöra mig över alla bidragsfuskare som lurade staten på pengar som kunde gå till vård och omsorg...till behövande...jag tror min sambo tröttnade på min dubbelmoral....för han frågade en kväll vad jag ansåg det var för skillnad på pengarna som jag lurade staten på, med mina icke inbetalade skattepengar...och de som lurade till sig bidrag...
Vad drygt det är med såna frågor...då man vet att man är förlorare på förhand...det finns inget försvar liksom...

Det är inte alltid lätt att se att man borde sopa lite framför sin egen dörr...

Numer betalar jag TV-licens och jobbar inte svart!
Vore gloria och helyllevarning på mig...om det inte var så att jag fortfarande busar till det ibland och kör för fort...
Men det skall jag också rehabilitera...snart...kanske när jag fyller fyrtio :)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Låter inte som världens roligaste göromål när man är bakis måste jag säga... Stackare...

2009-01-25 @ 19:26:36
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: Jo, det är ju oftast jobbigast att ta tag i det, sen när det är gjort känns det ju bra. Skönt att du hinner bakismysa lite idag i alla fall :)



Ja, det tycker jag också. Så onödigt att förstöra för alla andra. Men om de nu inte tänker sluta skicka ut det kan väl alla sluta klicka på länkarna i alla fall. Fast det är klart, då hittar de ju ett nytt sätt att sprida skiten...

2009-01-25 @ 19:41:55
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Därför är det bra att ha en jack russel som inte visar sig för någon. Då räcker det att rycka pälsen två gånger om året. ;)



Sv: Jahaaaa. Det är alltså det de menar.

U-länder - Tror på svart magi

I-länder - realister?

2009-01-25 @ 21:09:06
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0