Idrottsgalan

Igår var en riktig galakväll! En idrottsgalakväll!
Jag hade nämligen galapremiär som fystränare för aaik:s flickor 93-95.
27st tjejer och deras tränare kämpade i 1,5 h. Jag tror både dom och jag var lika förvantansfulla och jag blev glatt överraskad över deras engagemang.
De fick priset som kvällens lag!
Grattis.
Priset som kvällens tränare fick Isac. Han inte bara drog ihop denna församling, utan deltog i spektaklet. Frustande och pustande gjorde han minst lika bra ifrån sig som alla 13-åringarna.
Grattis.
Priset för kvällens prestation, gick till Lovis för hennes ihärdiga bicepscurls...men borde kanske gått till den pyttelilla ljusa tjejen som slet som ett djur hela tiden...med onda knän. Backning till juryn. Men Grattis till Lovis som gjorde bra ifrån sig.
Nog med priser...man skall träna för sin egen skull, för att bli starkare och bättre...inte för en massa fåniga priser, även om det är kul med uppskattning.

Det var visst någon annan idrottsgala också igår...
Pia Sundhage...du har fel kön och fel sexuell läggning för att komma ifråga för pris på en sån gala. Att bli tillfrågad om att leda USAs damfotbollslag...att träna ihop dem till ett sånt kämpagäng...och att sen ta OS-guld...Jamen...det inses väl lätt...vad är det mot att ta upp Kalmar till vinst i allsvenskan...de var ju deras första allsvenska vinst någonsin.
Jag vill inte förminska Nanne Bergstrands prestation...bra gjort...men...något OS-guld var det inte.


Kommentarer
Postat av: Het chilli

Fystränare...ja, du arbetar på bredden du. Kul att testa nya utmaningar. Är detta ngt som skall ske regelbundet?



Själv älskade jag Christoffer Linde och hans kämpainsats. Två års sportinsats varvat med överlevnadsstrategier vid olyckan.



2009-01-20 @ 09:40:34
Postat av: Katinka

Grattis får man väl säga då! Jag är mäkta imponerad. Jag, som med nöd och näppe släpade mig till gymmet igår liksom...

2009-01-20 @ 12:29:54
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Isak

Ja bättre fystränare får man leta efter, antagligen Avesta AIK:s bästa nyförvärv inför säsongen 09. Men träningsvärken som gör sig mer och mer påmind är inte att leka med.

2009-01-20 @ 22:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0