Ingen minimjölk...

Ingen sambo hemma = inget behov för lagad mat...i alla fall ingen lust att laga bara för en...
Äter alltid samma frukost. Den är god då och borde funka även som kvällsmål.
Minikeso, krossad ananas, kanel, havregryn och minimjölk röres ihop till en smaklig blandning.
Så långt toppen...receptet är mitt eget och egentligen hemligt tills jag blir inbjuden till kocklandslagets tävlingar...

Hade i keso, ananas, kanel och havregryn...minimjölken är slut. F-n. Den tog slut i morse, jag minns ju det nu. Hatar att inte ha någon annan att skylla på. Orkar verkligen inte dra på mig kläder igen och åka och köpa.

Sambons vaniljyoghurt. Om jag spär ut den med lite vatten, borde det bli ungefär lika.

Det blev det. Som minimjölk med vaniljsmak. Gott. I nöden föds kreativiteten.

Vem har satt ihop TV-tablån nu till 20.00?? Någon som tror att ingen ändå är hemma och tittar? Antikrundan...tjohooo...bara vinjetten gör mig sömnig...alla giriga pensionärer som står där med tavlor, pendyler, leksaksbilar i plåt och fula tavlor med groteska guldramar....-Har du en aning om vad denna bägare kan vara värd? -Näej, inte alls. Den har bara ett affektionsvärde för mig (ljuger sig grön, hoppas ju på minst 40000kr)...

Synd att jag gick hem från 5-åringskalaset så tidigt. Var ju mycket roligare att leka charader och klä ut sig i peruker.

Jag får roa mig själv på nåt sätt ;)

By the way, med tanke på förra inlägget...jag älskar mitt jobb...inte varje sekund, men någongång varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0