Join the cause "Skator är också fåglar"

Sådärja...nu är jag färdig med färgandet. Eller blekandet om man ser det så. Sambon ser ingen skillnad mot innan...det är BRA! Inga -Öh...jaha...jo men det där var ju nytt och spännande...eller -Men Gud, vad har du gjort?....Det blev större skillnad på blombella som ju är mörk till vardags...nu med ljusa slingor. Snyggt blev det. Nytt och spännande ;)

Men...nu till vad som diskuterades under tiden väteperoxiden verkade...blombella hade hängt ut talgbollar till småfåglarna...det har ju varit SÅ kallt sista tiden. Men hören und häpnen...SKATORNA åt upp talgbollarna. Död åt dem. Det var ju de söta domherrarnas, blåmesarnas och talgoxarnas. Inte fula stora skator, kråkor och kajor. Bar söta skall få äta på vintern. Och små. Överför det på svensk biståndspolitik...hugaligen vilket poltikermord det skulle vara.
Jag håller på skatorna jag! Låt för fanken alla äta från fågelbordet eller tala om vad ni egentligen vill med fågelmaten. Antingen skall alla få mat för det är så satans kallt att de inte kan få mat på annat vis...eller så säger ni att ni vill göra det mer pitoreskt utanför ert hus. Då passar inte fula stora fåglar in.
De får äta nån annanstans. Eller dö.

En blekt blondin skall nu hänga ut lite limpa på balkongen...åt alla fula, stora, svarta fåglar...fan ta alla sötnosar!


Kommentarer
Postat av: spiderchick

fast jag tycker inte att jag är en storbloggare. Jag stör mig ändå. Tycker det är trist att folk inte ens kan ta sig tid att läsa ett litet fjuttigt inlägg (mina är ju skitkorta) och sedan skriva ngt relevant, istället för att bara kopiera in "ha en bra dag"? För DÅ skulle jag gå in på deras blogg. Nu gör jag det inte. I ren protest.



Så är det =)



Kram på dig

2009-01-06 @ 17:05:16
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: spiderchick

fanx för komplimangen då =)



Storbloggare för mig är dom som ligger på blogg.se listan. me not =(

2009-01-06 @ 18:37:58
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Kontorsråttan

Hej hej Erica! Ha en bra dag ;-)! (Obs seriöst menat...) Och heja heja. Även fula fåglar förtjänar käk!

2009-01-06 @ 18:45:47
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: Isak

Härligt Erica, ALLA ska med!

2009-01-06 @ 21:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0