Live direkt från Let´s dance

På begäran...Erica bloggar direkt från Let´s dance...om dansparen, om musiken, om kläderna...hela upplevelsen utvärderas in i minsta detalj...eller nåt!

Vi har precis sett första dansparet...Kitty och Anders i en Jive...klädda som matroser kämpar Anders på frenetiskt trummande med benen mot dansgolvet...medan hjulångaren Kitty dansar på i sitt tempo med egna "moves"...poäng 2-2-3-3 tot 10p...hallå, ge tjejen semester! Dryg, dålig, dum...de tre d:na man måste undvika som dansare.

Niclas Wahlgren och Jeanette...i en tango! God Niclas...det är en av mina favoritdanser...ja, att titta på förstås..men han är ju klädd som en piccolo eller hisspojke...vart tog manligheten vägen?...och vem skrämde honom innan han gick in på dansgolvet? Såg ju livrädd ut...men stegen satt där! De är ju snuskigt teater-musik-dans-begåvade hela familjen Wahlgren...går sånt att avla fram?
Maria Öhrman ville ha ner hans vikt i golvet...hm...själv vill jag ha ner min vikt överhuvudtaget...bra musival...viva la vida! 5-6-6-6 tot 23p grattis!!

BlondinBella och Jonathan...i en Jive...BB (blondinbella) hävdar att sminket och kläderna är minst lika kul som dansandet...ja ja...så där ja...äntligen lite passande kläder...50-tals inspirerat...men han hade ju kavlat upp byxorna till knäna...fult. Dansen då...sött och glatt...men inget speciellt...ingen fart i hennes framträdande...som en bugg i sista timmen på en VIkinglinebåt...låten: I kissed a Girl...uttjatad...3-3-3-2 tot 11p

CarlJan och Maria i en Tango...heja heja, en gourmand som har vett att bjuda sin partner på lite skumpa under träningarna. Och så ser han ut som en maffioso och hon har en spännande guldklänning...men han sprätter runt ensam en kvart in i dansen...och inte blev det bättre när han hittade sin partner...oj, nu dog hon...svårt att ens se att detta VAR tango. Nä, drick skumpa du CarlJan...och laga mat...du ÄR ingen "killer" på dansgolvet...och varför välja dansa till en Seal-låt...så helt otango liksom! 1-1-2-2 tot 6p

Laila och Tobias i en Jive...här kommer hon, min personliga favorit...skiter i att hon kunde dansa sen innan...Kevin Borg i Idol hade tävlat i melodifestivalen för Malta...befriande med folk som kan det dom håller på med!  Oj, hade han försökt kasta mig runt sin egen midja...hade han orkat hålla i ca 2 sek...sen hade jag farit ut i tangentens riktning...i i väggen...No we´re talking...Jive jihaaaa...oj, hur hinner de med...så snabbt...snabba steg...snyggt! Tjejen KAN dansa...men hon måste jobba mer med vristerna, fötterna och knäna sa Dermot...ingen swingaction tyckte Ann...jag tyckte det var bra jag!
6-6-6-7 tot: 25p

MuskelMagnus och Annicka i en Tango...svartklädd, stor och stark...Annicka hade fått en frisyr av Kurt Olsson...de dansar hur som helst en fin tango men han måste ju dansa med böjda ben för att nå ner till henne...inget riktigt flyt...Tony i juryn verkar lite kär och gillade Magnus tango...nej, jag gillar det inte...lyft bilar och dra lok, bär tunga järnklot och spring med lastbilar...men dans...njaej...
dock luktar det många poäng det här...Maria Öhrman berömmer och berömmer...7-7-7-8 tot 29p Va, men nej...inte VAR dom väl bäst?!

BoxarGeorge och Maria...Jive...kan han inte träna barbröstad??...så blir nog danspartnern frisk fortare...hade jag blivit...Snyggt klädda i vitskjorta, slips hon i snygg tråd-silver-klänning...men dansen George...dansen...du hade väl ett par steg att komma ihåg va? Han är helt borta långa stunder under dansen men det tar sig på slutet...
George gillade verkligen dansen, säger han...det är show alltså...3-1-2-2 tot 8p

NyhetsElisabeth och Tobias...i en tango...bästa danspartnern i hela Let´s Dance...han kanske t o m undertecknad kunde lära sig ett par steg av ? Musiken är ur filmen Bagdad Caf´e...Calling you....bra film, bra låt...men till en tango??...kommer av mig i mitt skrivande...fängslas av deras prestation...bra jobbat Elisabeth. Lite väl prickig klänning...men det såg allt ut som en tango. Bra kritik av juryn...vad blir det för poäng tro?? 3-4-4-5 tot 16p

Morgan och Helena i en Jive...tjusiga i neonrosa blanka kläder...han är SJUKT bra...månna bätte än Laila eftersom han inte var dansare innan...vilken dans...bäst ikväll kanske...glädje, takt, fart och fläkt....toppen. Här msåte ju juryn bara jubla...eller...Anne säger att han swingar höfterna och kickactionen var toppen...men hon liknar honom lite vid TOny Irving på Stjärnor på is...Dermot tycker att det var kvällen bästa Jive-action...men stå mer och förläng ryggraden...hm...låter dyrt...undras om Linda Rosing gjort det ingreppet ännu?? 6-6-7-6 tot: 25p

Magdalena Graf och Daniel "snyggo" da Silva...i en tango...dramatiska svart kläder...hon i spets och lång kjol, han i svart skjorta och väst...de dansar jättebra, hon ser ut som en tangodanserska (för såna har jag sett massor av ju...not). Tony Irving säger bra saker om dem...bra armar, bra hållning, bra takt...men footarbetet måste bli bättre. 4-5-5-5 tot 19p

Hasse-efterlyst och Charlotte i en Jive...till lite Elvis...nåja...trist....och klädseln:Hon har magrutor...då är det snyggt med magen bar...han har en slips i silver, stor som en hak-klapp...men vad har han för byxor...dragit upp dem under armarna...hög midja är jättefult...kan någon efterlysa den som stelopererat hans rygg...det är ju illa gjort...han ser ut som en robot...en krokig stel robot...juryn berömmer...varför då? Är de blödiga helt plötsligt? 4-4-4-4 tot 16p

Summering...muskelmagnus i topp...sen laila...vem ryker idag...jag hoppas på Kitty. Vi får se hur det blir!
Återkommer, hasta la vista babes...

I´m back...för mig var Laila bäst, sen Morgan, sen Magdalena...sen alla andra...sist Kitty!
Juryn (Tony) tycker att MuskelMagnus utvecklats mest..nähä...
Ann tycker att Kitty utvecklats mest...men Ann lider av sin svåra grönstarr...ju...

Näej...Blondinbella rök och Kitty blev kvar...hur gick det till??? Har blondinbella inga lojala bloggläsare som röstar...eller är alla under 13 år och har inga pengar på sina kontantkort? Men vilka röstade då på Kitty?
Norska ambassaden?

 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Undrar vem som åker ja.. tror och hoppas också på kitty.

2009-01-23 @ 22:24:24
URL: http://unreal.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag tyckte också att det var dags för Kitty att packa ihop och sticka, får tokspelet på hennes attityd...

2009-01-23 @ 23:06:46
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: Nej, det gjorde jag inte. Har inte sett några av dem, tänkte fixa dem från nätet och se alla lite tätare, Gardell själv tyckte att en vecka emellan var för lång tid :p Men det finns säkert på nätet, hittar du det inte kanske jag kan hjälpa dig :)

Jag beställde "Så går en dag från vårt liv och kommer aldrig åter", "Fru Björks öden och äventyr" och "Frestelsernas berg". Har redan de tre om Juha plus att jag har läst "Vill gå hem" så nu kör jag vidare ;) Gillar verkligen sättet han skriver på! :)



Tack! Jo, jag vet att de andra med all säkerhet känner så men är bara det att det blivit så mycket värre. Riktiga panik-ångest-attacker. En gång kunde jag fakiskt inte ens andas så fick prata fort som attan... :s



Ha det bra! :)

2009-01-23 @ 23:19:36
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Haha.. Du blev min räddare i nöden ikväll må jag då säga! Såg inte Lets Dance, men slipper nu se reprisen! Tack! På allvar!

2009-01-24 @ 00:11:46
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0