Lördagkväll

Ikväll ska vi på 40-års fest...jag vill känna mig för lite...öva in...kolla hur andra fyrtio-åringar klarar att ta sig över knöckeln in i "vuxen-för-alltid-utan-återvändo-ingen-tar-dig-nånsin-för-ungdom-eller-vill se-ditt-leg-på-systemet-åldern"

...
extra läskigt känns det för att den vi ska till egentligen fyller 41...men var inte redo att fira 40-årsdagen förra året...
Va?...inte redo? Hur vet man om man är redo?...kan man verkligen skjuta på det ett helt år...näej, jag är nog trettionio ett år till hörrni...vi tar det nästa år...

Vad har man på sig? På en fest där nån firar 40 men fyller 41? Banlonpolo och krymplenklänning? Foträta skor? Kommer vi att spela Bridge där ikväll? Jag kan inte spela Bridge. Vet inte reglerna. Och när muskelmåns sa att det blev musiktävling...menar han då att några dragspelare har kommit dit för att spela skivor till kaffet? Melodier man minns?
Vi kanske borde låtsas tappat minnet alla som kommer, så att han inte blir så ensam?
Nu känns presenterna helt fel...Gud så dumt...en ungdomsskjorta och ett fint vin...när skall han ha den skjortan. Den blir ju som ett hån. Och vin...till en 41-åring...han äter säkert massor med mediciner, för blodtrycket, prostatan och åldersdiabetes...då får man ju inte dricka vin.
Vad ska vi prata om? Han älskade ju att röra på sig förut...innan ålderdomen slog korna i honom...jag kan ju inte berätta att jag satte rekord på 21km idag...hån igen...
"Såg du helgmålsringningen...den var visst från en stenkyrka i småland...vacker."
"Anna har visst gått och blivit fökylder, har jag hört"
eller
"Kan du tänka, när jag var på Coopen (pensionärslang för Coop) hade de Isterband till halva priset"

Nä, ikväll blir det nog inte så muntert. 40-års fest...blir väl att man bryter upp framåt 20-tiden...gamla vill vila mycket.

Men vi skall gå dit...i studiesyfte...så jag vet, vad som väntar...

Better be prepared!!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, du är rolig du ;) Hoppas ni får kul!

2009-01-24 @ 17:08:16
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: spiderchick

kul med fest =) jag ska med på fest

2009-01-24 @ 18:04:56
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Katinka

Javisst är det bäst att vara förberedd. Det tycker jag med! Det känns ju alltid betryggande. Väntar sedan på förhandsinformationen.

2009-01-24 @ 19:50:29
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0