Med ljus och lite värme

I femton år har jag jobbat på skolan. Tio av de åren har jag stått i kö för en motorvärmarplats.
Nu har det hänt...jag har blivit erbjuden en stolpe...med motorvärmaruttag. Som jag längtat efter detta...när man frusit fingrarna av sig skrapandes rutorna efter en lång skoldag...sen sätta sig i ett iskallt säte och ruska igång en iskall bil...som tar hela hemvägen på sig för att bli varm..
...men..
Som med det mesta man längtat efter, sett fram emot...gjort sig inre bilder av hur bra det kommer att bli...så blir det inte så fantastiskt...verkligheten överträffar sällan det man diktat ihop inom sig.

Min motorvärmarstolpe står nämligen knappt i den här kommunen...jag jobbar i ena änden på skolan och stolpen står så långt bort som möjligt...åt andra hållet. Sålunda får jag gå flera km i kylan, med alla väskor..för att ta mig fram och tillbaka till min varma bil...

Nu skriver jag för- och emotlista till motorvärmarplatsen..
På för-sidan finns just nu värme och bra för miljön...
På mot-sidan...massor...

Du sökte lite värme och fann en långpromenad...du är besviken (Inte Edith Södergran..men baserad på en strof av henne...)

Kommentarer
Postat av: spiderchick

haha giftaslagen låter faaarlig =)

2009-01-27 @ 11:22:33
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det var ju lagom surt...

2009-01-27 @ 17:00:21
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Minst lika bra som Edith Södergren skulle jag säga!

Och, haha... Tillåt mig! Skojar du? Fick du en stolpe på andra sidan stan! Skandal är vad det är.

2009-01-27 @ 18:54:46
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Het chilli

Att det tog så lång tid...otroligt.

2009-01-29 @ 12:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0