Nylonstrumpor

Nylonstrumpor fick jag inte ha när jag var liten...i alla fall inte när det var kallt. För de kunde frysa fast på benen. Gud så dumt. Vore ju farligare att ha dem om det var riktigt varmt...så de smälte in på benen.
Men...idag är jag benägen att omvärdera.
Jag har nylonstrumpebyxor och det är svinkallt ute...vilket jävulskt plagg. De värmer inte för fem öre. Tvärtom. De till och med plattar ihop håren på benen så de inte kan resa sig och ge lite värme (nåja...sån päls är det kanske inte...men visst ger stråna lite värme...)
Nu känns det som om de frysit fast på benen.
Jag ångrar klädvalet. Kjol, klänning och annat som motiverar nylonstrumpebyxor är eländeskläder på vintern. Bra att jag blev påmind om det så jag kan återgå till byxträsket!
N får jag gå och lida idag.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Haha... Låter eländigt. Prova tjockare ullstrumpbyxor eller tights istället. Hjälper mycket bättre.

2009-01-23 @ 10:33:18
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: mamma

Kära barn!! Hur i fridens dagar hinner Du skirva allt detta?? Kram

2009-01-26 @ 15:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0