Ovan där...

Ta fram gitarren, ha den strax under hakan, i alla fall skall den hållas högt...
spela och sjung...

"Prövningar vi möta få,
       F            C
och vi ofta ej förstå Herrens vägar,
                        D            G
när Han önskar, att vi himlen skola nå.
      C              C7         F             C
Sina barn Han leder här, genom sorger och besvär.
                       G           C
Vi förstår Hans vägar bättre ovan där"

Nyss nämnda helg...som fick så bra betyg...har ändå bestått i en mängd prövningar...jag visst med ens jag satte mig i bilen, att det skulle bli prövningar...för så fort vi böt förare...innan körde sambo nämligen (och då var det folktomt på vägen)...så fort jag satt där...kom det bilar från ingenstans och vips var det bilkö. Jag HATAR bliköer. Jag är INTE rehabiliterad och vill köra på alla, tjyvstoppa så de inte kör i ändan på mig, köra in i de framför som KRYPER fram...
Hur kan någon vilja ha bil i Sthlm? Är alla stockholmare masochister?
Servitriserna var nästa prövning. Var det "prova-på-servitris-yrket-helg" i sthlm denna helg? Stod det i någon annons "Alla med IQ under 35 är välkomna att prova på att servera, obs ni får EJ ha någon vana"?

Jag klarade prövningarna denna gång. Var lugn hela tiden. Pratade sakligt med servititriserna. Fick rätt utan bråk. Log åt dem och sa tack när jag gick. Svor bara två gånger i bilen på väg dit. Ingen gång på väg hem.
Ingen magkatarr. På hela dygnet.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vad sansat och lugnt av dig. Jag beundrar verkligen din inre styrka!

Och visst, vilken vettig människa skaffar bil i Sthlm?

2009-02-01 @ 00:25:56
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Katinka

Vad sansat och lugnt av dig. Jag beundrar verkligen din inre styrka!

Och visst, vilken vettig människa skaffar bil i Sthlm?

2009-02-01 @ 00:26:09
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Katinka

Oj, spastiska händer får man förmoda...

2009-02-01 @ 00:26:32
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0