"Så går beslutsamhetens friska hy..."

"Så går beslutsamhetens friska hy, i eftertankens kranka blekhet över, och företag av märg och eftertryck
vid denna tanke slinta ur sin bana och mista namnet handling" (ur Hamlet...men det visste ni väl redan, intellektuella litterärt bevandrade som ni är, kära bloggläsare...jag ville bara briljera med att JAG visste att det var Hamlet...)
Citatet passar utmärkt in på gårdagkvällens beslut och dagens kranka blekhet.
Igår vin, god mat, glada goa vänner och en fast beslutsamhet att leda långdistanspasset på 21km som jag lovat.
Idag eller i morse rättare sagt..en magsjuk hund (tre ggr ut mitt i natten för diarré och kräkningar), en trött matte, tillika bakis...och blek. Seg. Ovillig. Gnällig...
21 km i motvind, duggregn och med gasellerna Måns och Annika vid min sida, glatt påhejande...nu är det bara 11km kvar, visst känns det bra...gahhhhhhh

Nu är det gjort.

Finns inget mer att tillägga.
Än att "allt som inte dödar , härdar" (...inte Hamlet...tror jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0