Seriöst

Just nu sitter mina elever i klassrummet och skriver ihop ett medborgarförslag till kommunen, om att bygga om skolans omklädningsrum och duschar, så att fler känner sig bekväma med att byta om i dem...
Fatta vad vuxet!! Ja ja, något inspirerade blev dom av sin SO-lärare men ändå...de sätter sig in i förfarandet och är nu superengagerade.
Jag är snart 40 (som ni kanske noterat tidigare...) och har tyckt saker i hela mitt liv...haft massor med idéer om hur man skulle kunna förändra och förbättra...men inte en gång har jag funderat på att ta det hela ett steg till...dit det gör nån nytta...till de som bestämmer...
Man lär så länge man har elever...

Jag skall också bli bättre på det...att prata med den det berör istället för att sitta och klaga i garderoben!

Kommentarer
Postat av: spiderchick

bra där!

2009-01-23 @ 12:43:15
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: het chilli!

blombellaFinns det positivism nu? Ja, så klart...Den senaste veckan har varit händelserik och jag har suttit intresserat timme in och ut i tv-soffan. Den kanske största förändringen har varit att den nya presidenten i USA har svurit presidenteden och ett omvälvande politisk skiftning har skett då en svart man fått den högsta makten i välden och chans till förbättring i samhället. Jag är så imponerad av denna samlade magra svarta man som ser så fantastiskt sympatisk ut. Han har en klar, fast och tydlig röst som man fastnar för. Dessutom verkar han lyhörd och kan kanske samarbeta med andra politiker runt om i världen på ett modernare sätt.



Plustecken till....

Handbollssmatcherna i VM har varit spännande och fartfyllda, Cuba, Sykorea, Spanien och Kuwait. Det har gått bra och som grädde på moset, sylten på kakan, såsen till potatisen visades idrottsgalan. Lika intresserad har jag inte varit av skidskyttet på tv:n. Stina har match på lördag och givetvis är jag där då.



Plus även till...

Jag längtar till våren och är positiv som alltid numer, jag tänker att om jag låter en negativ tanke ta över mig...då tappar jag fokus, tappar självkänslan eftersom jag tappar fokus. Jag vill äga ett hälsosamt liv och hantera problem på ett bra sätt och inte grotta mig i oroligheter. Jag har blivit bättre. Idag flyttade jag alltid fokus från mig till ngt annan. Ngn Behövde mig, behövde min tid bättre etc. Jag äger och gör bara saker jag vill numera, jag är bestämd. Positivism leder framåt. Våren symboliserar nytt, grönare, starkare



auf Wiedersehen / Blm

2009-01-21 @ 20:22:01 Allmänt Permalink







--------------------------------------------------------------------------------



Kommentarer

Postat av: Erx

Hjälp mig tänka positivare om den j-vla onda ryggen då!! Inte alla vårar i världen får mig på gott humör...möjligen din blogg då :)

Kram



2009-01-21 @ 21:32:47

URL: http://ericasvardag.blogg.se/



Kommentera inlägget här:



Namn:

Kom ihåg mig?



E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:

En kanin gick vägen förbi ett populärt konditori. Gick in och frågade expeditien om denne hade senapstårta... Expediten svafrade att tyvärr hade de inte detta men sade genast attv han var välkommen åter.



Kaninen gick samma vända dagen efter och besökte kondiset och ställde samma fråga. Naturligtvis fick han samma svar, att de tyvärr inte saluförde senapstårta.



Dag tre återkom kaninen och expediten börjad bli lite tjurig överallt tjat om senap...nej de hade andra delikata tårtor...



Dag fyra återkom kaninen och ställde lika tre nyfiket samma fråga... och fick ett glatt ja... Expediten hade komit tidigare denna dag och ansträngt sig lite extra med att göra senapstårta då kaninen svaerade...uuuussssccch vad äckligt och gick sin kos. (sorgligt)





2009-01-23 @ 16:03:37
Postat av: spiderchick

haha jag gillar vad din lärare sagt =)

2009-01-23 @ 19:44:47
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan Räkor

När vi skulle göra något såntdär i min klass slutade det alltid med att min lärare slängde igen dörren och gick ut. Sedan hade vi krig där inne. Inget bra. Hellre hemska omklädningsrum.

2009-01-24 @ 00:52:17
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0