Spara vad?

Telefonen ringer...mitt när jag står och lagar mat...hemligt nummer. Brukar ju inte svara då. Men jag fick för mig att det var mamma.
Jag: Erica...
Okänd (men jäklars så trevlig...och nog känner vi varandra allt lite grand...): Hej Erica, det här är Angelica på Acta kapitalförvaltning. Acta Kapitalförvaltning är en oberoende kapitalförvaltare som erbjuder över ...
(människan vägrar att andas utan pratar på helt oavbrutet...måtte få syre intravenöst och blåsa ut koldioxiden genom öronen)...
Jag: Stopp, stanna lite...jag behöver ingen kapitalförvaltning.
Angelica: Det tror många att dom inte behöver, men låt mig få ge ett exempel...(nu går Angelica på blodförtunnande, amfetamin, lititumbatterier och elchocker...nu är hon omöjlig att stoppa...hon pladdrar på så jag känner vinddraget från hennes läppar, genom luren)...
Jag: Jättebra exempel Angelica, men jag behöver verkligen ingen som förvaltar mitt kapital. Jag har nämligen inget kapital. Jag är en SLÖSA. En som slösar bort allt jag tjänar under en månad. En av de som håller landet igång med min konsumtion.
Angelica skrattar nervöst...eller så tycker hon bara att jag var skämtsam, för nu tar hon nya tag. Men jag är beredd. När jag hör att hon drar in luft för ännu en attack, avbryter jag...
Jag: Angelica, nu gör vi så här. Om du vill prata mer, så får du ringa senare så kan vi prata om ditten och datten. Men jag vill verkligen inte höra mer om kapitalförvaltning. Jag vill laga mat.
Angelica: ...he he...oj, jag störde dig mitt i matlagningen. Jag ber om ursäkt. Vi kan ringa dig senare.
Jag: Nej, inte "vi"...antingen ringer du för att du är ensam och behöver prata med någon...eller så ringer "vi" någon annan som har lite kapital som ni kan förvalta. Hejdå. Jag la på...elakt...i örat på henne...men tomatsåsen höll ju på att koka över. Jag med.


Så här efteråt kan jag inte annat än imponeras över Angelica, som nog var hyfsat ung...en bit under trettio...och  så enveten, positiv...men irriterande som en mygga...säljare. Grattis Acta till att ni anställt henne. Ge henne högre lön och säg åt henne att kolla taxeringskalendern innan hon ringer fler.

Kommentarer
Postat av: het Chilli

VAd jag vet så har du alltid svar på tal. Dessutom är det plågsamt med folk som ringer och stör i mattiderna. Hur skall man då komma in i gott prathumör och vilja investera eller placera pengar, pratar bäst när man är mätt i magen. Det missades på charmkursen, varför upplyste du inte henne om det knepet?



Fredsliljan skickade en fantastisk maträtt innehållandes tonfisk vilken jag måste rekommendera till dig och blåklinten. Kanon. Du gillar tonfisk och den var som en gratäng. Laga den.



Parfym...man måste läsa först. Trodde det var ok utan glasögon. Nu är gränsen satt för det :-)

2009-01-13 @ 20:25:07
Postat av: nipe

Vilket hemskt jobb att ha. Det är nog inte många som säger:

-nämen hej, kul att du ringer, jo jag har precis suttit här och funderat på om jag inte skulle placera ut alla mina pengar...

2009-01-14 @ 21:50:45
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/
Postat av: Magnus

Jag blev också uppringd av Acta. Jag blev erbjuden en lunch på scandic här i stan om jag lyssnade på dem under tiden som jag åt.



Men jag svarade med att jag har en sambo som gör förträffliga matlådor, som jag inte vill missa.. ;-)



Ps. Har för övrigt provat yrket som telesäljare... usch... får rysningar bara jag tänker på det..

2009-01-16 @ 21:49:16
URL: http://magnus.edback.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0