Tidseffektiv eller bara stressad

Så var man igång igen då. Det gick makalöst fort att överge den harmoniska lugna lunk som jullovet skänkt mig. Tillbaka till tidseffektiviteten.
Det tar 3.10 min för mina ägg att bli klara i micron på morgonen.
På den tiden hinner jag:
1) Borsta hunden
2) Sätta på kaffebryggaren
3) hämta tidningen
4) Förbereda gröten
Nu är det grötens tur, in i micron, 2.5 min
På den tiden hinner jag:
1) Gå på toa (och när jag ändå sitter på toan, når jag precis fram till skåpet under handfatet och kan städa lite där, alternativt ta med mig almanackan in och planera dagen)

Det var morgonsysslor som kan kombineras...utan spilltid.

Kom på mig själv på skolan idag, med att börja knäppa upp byxorna på väg ner genom korridoren mot toaletterna, för att bespara mig den tiden väl inne på toan...dock drog jag inte ner dem, förrän dörren var stängd.

Eftermiddagen är planerad ända tills 19-tiden...inte ens fem minuter frit för spontana infall...

En tidseffektiv ordning&reda-människa eller en sönderstressad planeringsnörd...



Kommentarer
Postat av: mrs amaryllis!

Tjolahopp!

back in school again.

fantastisk layout tycker jag, bra jobb

/blomskottbella

2009-01-07 @ 13:03:08
Postat av: Kontorsråttan

Hmm. Låter jobbigt tycker jag. Du måste tänka på att aaaandas mellan varven! Så att du håller dig ung och fräsch! (Och Husmusen skäms lite för sin knaggliga spanska. Det kommer inte att upprepas.)

2009-01-07 @ 17:37:27
URL: http://kommunhuset.blogg.se/
Postat av: Katinka

Oj då. Du behöver nog pilla naveln mer än vad jag gör trots allt...

2009-01-08 @ 10:52:53
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0