Tips till skidsportförbundet

Min sambo sitter och tittar på skidskytte. Är intresserad och helt inne i spänningen. Jag tycker bara det är spännande när någon svensk har chans att vinna. Vanliga skidtävlingar är ännu svårare att vara intresserad av. Imponerad är jag. Verkligen. Det är ju hur jobbigt och tråkigt som helst, att åka längdskidor. Om det inte är sol, 3 minusgrader, vindstilla, någon har vallat så man har värsta fästet...och så åker man 1km...stannar, tar fram fårskinnet, termosen med choklad, bullar...och njuter en timme i solen...då är skidåkning som bäst.

Men...jag har ett tips till skidsportförbundet. Så man får mer publik, både vid tv´n och IRL.
Kombinera tävlingarna. Låt ett av skjutmomenten vara att skjuta på de som kör den vanliga tävlingen. Rörligt mål är ju jättesvårt. De som åker vanliga skidtävlingen får ett moment till...hålla sig undan kulregnet...vara snabb och uppmärksam...Gud så spännande. Bara ingen laddar gevären med skarpa skott...en sån tragedi...

Fler kombinationstävlingar som skulle lätta upp...
Curling och konståkning...det gäller att träffa konståkarna med stenen...mest poäng mitt i en quadrupel-axel
Slägga och fotboll...mittfältarna får passa sig, för målvakterna är också släggkastare. Man får kasta på mtoståndarna och på så vis bli av med fienden.
Spjut och truppgymnastik...samma här. Hela truppen ute på plan...motsåndarna får kasta varsitt spjut...den som har flest gymnaster kvar efter 5 minutersprogrammet har vunnit.


Spänning är vad vi nutidsmänniskor behöver. Därför väljer jag topmodel 11 ikväll. Det är spännande det.

Kommentarer
Postat av: het chilli

Ja, man vill liva upp vardagen. Själv skall jag se på ett klassiskt reseprogram med start ikväll. Brorsan och frugan e´ med, precis som om jag inte sett dem förr. Man blir road av så lite numera :-)

Top Model 12.

2009-01-14 @ 18:32:46
Postat av: Katinka

Eller hur? Spänning i vardagen måste ju absolut vara det bästa! Top Model är inte utan mig som TV tittare heller!

2009-01-14 @ 20:50:57
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0