Vaccin mot förkylningar

God fortsättning på Er! Som om nu året kunde börjat sämre? Så jäklars förkyld att det känns som om jag snytit mig med sandpapper. Fyra dagar! Det är vad jag varit beredd att ge mitt immunförsvar i form av tid att bekämpa virusarna som jag bombarderats med den senaste månaden.
Men icke! Börjar så smått känna mig arg och irriterad...lätt besviken och månne även skitsur över att jag i onödan spenderar ca 400kr i månaden på helt verkningslösa kostillskott! "Bygger upp immunförsvaret" står det på två av burkarna...my ass...snor i hela huvet är vad som byggs upp...
Men..eftersom många läsare hört av sig om tips på hur man blir av med förkylningar så tar jag upp ämnet i bloggen...
Margareta Winberg har kommit med det överlägset underligaste tips jag hört...ever! Vitlöksklyftor i öronen och på med en mössa. Hade hon lagt till, hoppa på ett ben och sjung "We shall overcome"...hade det inte varit mer konstigt.
Pappa har en mer hemvävd metod...som han verkligen tror på och är beredd att pröva, även utan alltför stora symptom på förkylning...en whisky för varje sida av halsen man har ont på...en hals är rund och har sålunda oändligt många sidor (författarns anm.)
Farmor körde med värme...i förebyggande syfte...kamelhårsmamelucker (chansartad stavning eftersom mamelucker inte finns i någon ordlista längre...ej heller inågons garderob får man hoppas) på redan i oktober, mössa, vantar, halsduk och allt varmt som kan täcka kroppen bäres närtemperaturen sjunker under 15 plusgrader...
Ni hör redan vartåt det barkar...dessa fåniga huskurer som alla går i tecknet "det man tror på funkar"...själv trodde jag på kosttillskott, bra mat, mycket träning och mycket sömn...jättemycket trodde jag på det. Hela hösten. Tills nu. Sviken av ens eget immunförsvar. Så kära läsare, jag famlar i mörkret och undrar över varför inte något läkemedelsföretag lägger ned hutlöst med pengarpå forskning för att få fram ett vaccin mot förkylningar?? Det måste ju bespara massor med pengar åt alla företag...när människor inte längre sjukskriver sig för världens mest onödiga sjukdom. Jag vet!! Jag vet faktiskt...det som en av mina läsare, han jag bor med, just nu tänker när han läser detta...att det inte går, för det är så himla många olika virusar som ger förkylning och de muterar hur ofta och mycket som helst...jag vet det som sagt...men...det är inte min uppgift att lösa DET problemet..jag bara kommer med idéen! Ta fram ett vaccin...eller sjuhundra vacciner...jag kan vaccinera mig med en spruta varje dag, om det bara hjälpte att aldrig få en förkylning igen.
Tills dess...tar jag mig fyra whisky, har vitlök i alla kroppsöppningar, täcker all hud med yllekläder och äter mig mätt på kosttillskott!
God fortsättning..en käftsmäll till alla förkylda...god fortsättning pådin förkylning...nej, god bättring på det nya året kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0