Vilodag

Kan en person som är gott vuxen, d v s inne på sitt fyrtionde år...fortfarande få vuxenpoäng?
Troligen inte, det är nog förbehållet glinen mellan 20 - 30...som glatt berättar att de minsann skaffat ICA-kundkort, sköljer ur mjölkförpackningar innan de kastas, numer har en kombi, veckohandlar och klipper ut rabattkuponger (alla ger 1 vuxenpoäng vardera)...raljerar över detta som om det vore the end of the world...när det hela bara indikerar att de samlat erfarenhet nog och att deras hjärna börjar bli färdigutvecklad, så att man gör smartare saker...
typ som jag nu då...som har samlat poäng idag genom att lyssna på kroppen och byta ut morgondagens vilodag, mot att vila idag...och träna imorgon...när jag har mer tid...

Så nu har jag plötsligt tid över...ska göra soppa, läsa tidningen, planera en biologilektion, se rapport och topmodel samt ringa syrran..

Hittade denna bild tagen 14 minuter efter att Birk såg dagens ljus...syrrans guldklimp...som jag var med och förlöste...eller med och med...jag stod bredvid...men det var banne mig jobbigt det också. Så det så. Klicka för större...
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0