Yes!

Oh what a beautiful morning...oh what a beautiful day....vaknade med känslan av att vara frisk. Nu får det vara nog. Jag tänker träna idag och bara den tanken gör mig friskare och gladare än på flera dagar. Nu skall här tas tag i saker! En dusch bara sen blir det löprunda ute, en kort en för det är 16 minus ute, sen träning inne på gymet. Det är även utmärkt dag att städa bort julen. Kul när den kommer men nästan ännu roligare att städa bort den, för det betyder att våren är påväg! Och ljuset.
Dagens att göra lista:
1) Dusch + lite städa
2) Promenad med hund
3) Träna...jipppiiiiiieeee
4) Bort med julen!
5) Handla och laga lite matlådor till veckan
6) Läsa, vila, blogga, facebooka...eller nåt annat som känns upplyftande just då!

Till de läsare, manliga sådana som skickade mig arga mail angående tipset om sexfrimånad, som era kvinnor verkat nappat på...jag kommer inte be om ursäkt, det var ett tips till paret i USA, jag tar inte ansvar för vad som händer när svenska kvinnor läser det!

För övrigt vill jag tacka Jonas Gardell för en högst roande stund i soffan till Stjärnorna på slottet igår. Befriande med en man som törs leva ut sina känslor, ärligt och rakt utan rädsla för hur han blir uppfattad. Alltför många människor hade bitit ihop, våndats i tysthet och kanske börjat hata. En eloge också till min idol sen 6årsåldern, Staffan Scheja, som kan alla sociala koder och lyckades vända konflikten och be om ursäkt utan att han egentligen gjort något fel. Som Dr Phil skulle ha sagt, varje konflikt behöver en hjälte ...som kan höja sig över det hela och oavsett vem som började, som gjorde mest fel, dra ett streck och be om ursäkt...gå vidare.
How ever. Kul var det.
Nu kör vi igång med dagen!
adieu

Kommentarer
Postat av: spiderchick

jag borde med ta bort julen...

2009-01-04 @ 22:03:40
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0