Det rör sig framåt!

Vardagsrummet är klartapetserat. Snyggt blev det! Riktigt bra. Väntar på slipgubben nu bara...som skall fixa golvet. Sen är nog det rummet i det närmaste färdigt till helgen. Kanske vi kan flytta in några möbler då...
Annars har morgonens arbete bestått i badrumsrivning, dörrkarmsmålning och barnpassning. För att underlätta för mam, så hon skulle få en timme ensam i badrummet med morgonbestyren...så rykte nannyakuten ut. Moster har nu lekt med bilar, byggt legogarage och hoppat studsmatta...allt gick bra i 1,5 timmar...tills Birk plötsligt gick loss med nävar och naglar på mosters ansikte.
Sånt gillar inte någon moster.
Och just denna moster, med något för få sovtimmar per dygn, ledsnar ur något alldeles väldigt på såna tilltag...så leken avbröts och Birk placerades framför Mamma Mu på TV´n...God bless TV!
Hemma i lägenheten igen. Nu skall allt i vardagsrummet packas. Jag ger mig själv en timme. Inte mer. Då får jag underkänt.
Efter lunch skall det packas glas och porslin...då kommer bästa blombella hit. Hon kan nämligen inte bara blommor...hon kan packning också. Multibella!
Jag ger oss tre timmar...varför så länge?...för att vi pratar bort en massa tid också :)

Återkommer med bilder på vardagsrummet...och fototapeten i köket :)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Sv: Din pappa har så rätt, har tänkt samma sak men inte förrän nu inser jag hur extremt sant det verkligen är! Jo, det är skönt att vi klarade oss :) Och bilen går ju ersätta, synd bara att timingen skulle vara så kass, jag använder verkligen bilen extremt mycket sommartid... Jag kommer troligtvis få ut pengar för bilen men jag kommer nog aldrig få ens i närheten av vad jag lagt ut på den... Det känns ruskigt tråkigt.



Tack så mycket! Förstår att ni har massor med huset att göra nu, är imponerad över att du fortsätter träna som du ska :) Ja, presenten vad toppen! Får väl se hur vi ska lösa biljettdilemmat bara.

Madonna måste ju vara riktigt grymt att se! Jag skulle också lätt åka de 45 milen, det är det ju värt :)



Så nyfiken jag blev på fototapeten till köket nu då! Vad föreställer den? Lycka till med allt!



Kramar

2009-07-22 @ 11:27:59
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0