Flyttkartonger...here I come

Jahapp...då var man entledig då. Från husjobb. Har slipat listerna en gång till och målat dem en slutlig gång. Blev bra. Även dörrfoder och karmarna i hallen är klara. Hantverkarna har hunnit få upp tak i köket, dragit all el i sovrummet, bredspacklat vardagsrummet och lagt in en matta i lilla toaletten. Det rör på sig.
Men jag var mest ivägen nu på slutet. Kände mig onyttig och gav mig själv i uppgift att åka hem och packa flyttkartonger.
Börjar med vardagsrummet.

Varit på MIO idag och bestämt vardagsrumsmöbel och mediebänk. Dyrt. Synd att man inte blev möbelsnickare. Eller mattläggare...eller elektriker...
Lärare...vem efterfrågar en sån nu på sommaren...ingen. Alla är glada att slippa oss på somrarna...vill helst glömma att vi finns...
Jag har tagit på mig värsta byggjobbarstassen för att lura alla som eventuellt går förbi...eller som ser oss på lunchstället...ha, de tror att jag är snickare...eller målare...eller en fånig lärare som klätt ut sig.

Packelipackning på gång!
Synd att jag bestämde mig för att inte dricka vin varenda dag på lovet...för det hade varit gott ikväll...men här ser ni en med karaktär :)

Tröstar mig med lite intervalllöpning ikväll!
Ingen firarbild idag. Finns mycket att fira...men orkar inte välja ut något speciellt!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Avundsvärd karaktär alltså? Det har inte jag. Här ska det drickas mängder av vin på semestern som infaller om ynka 3 veckor nu!

2009-07-15 @ 18:29:33
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0