Handyman and handywoman are...tired!

En lång arbetsdag i nya huset är till ända.
Resultat: Nästan hela köket är rivet + tapeter och lister. Sovrummets tapeter är rivna + lister.
Lite trött nu...mest trött på snuvan...sambo är trött i alla muskler...han och kofoten gjorde stora jobbet med köksskåpen. Själv körde jag det mycket roliga arbetet att riva tapeter.
Morgondagen bjuder på allehanda ting:
Riva mattor, riva tapet i rummet, riva garderober.
Åka på möte till skolkansliet igen.
Köpa presenter på stan.
Hämta tävlingskläder till lördag. Har definitivt bestämt mig för att vara med i stafettlaget. Nytryckta kläder. Kul.
Åka på bröllopsfest på kvällen. Har inga kläder att ha. Alla andra tjejer på festen har hunnit sola s-f i tolv dagar...jag har vandrat i fjällen...påpylsad med kläder...vit överallt...alla andra tjejer är som persikor i hyn...bruna persikor...jag ser ut som en orangutangstjärt under näsan...men...perspektiv kära Erica, perspektiv...lätt att fastna i det lilla...måste höja blicken och minnas hur en del har det...som gärna hade valt vita ben och narig näsa...istället för det som nu drabbat...

Så, jag tar väl nåt ur garderoben och har jäkligt kul och är jäkligt tacksam, över att ha blivit bjuden på en fin fest!

Dagens firarbild...världens bästa Birk med Sambos systerdotter Elsa...togs av de som valde att vara ute i solen, istället för att vara inne och rusta! :)



Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh, så kul att riva och fixa! :) Det kommer säkert bli jättefint sen när ni är klara :)



Hoppas du får kul på festen imorn!

2009-07-02 @ 23:06:30
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Åhh, vilken söt bild på barnen!



Och jag förstår att man kan gräma sig lite över utebliven solvistelse d man är bjuden på fest, men tänk på vilket fint hus du kommer att få istället. Bättre än en kort solbränna ju!

2009-07-03 @ 11:24:50
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0