Heaven and Hell

Förkylningen håller i sig och kryddas nu med en pikant feber. Huvudvärken har dock släppt och banne mig om inte halsontet är lite bättre. Jag tänker springa min sträcka i stafetten på lördag...no matter of what...så är det och så blir det. Nu gick sätermaran åt fanders för en förkylning...det händer inte igen...inte med Engelbrektsstafetten.
5km...det klarar vem som helst att bita ihop...särskilt som det ska gå fort...inte över 22min...det är ingen tid att anstränga sig...*övertalar mig själv*...

Nu på eftermiddagen åkte jag, Kajan och hennes dotter till syrran och världens bästa Birk. De var hemma hos mam och pap. Syrran hade styrt upp ett fika värdigt hela kungafamiljen. Rabarberpaj, jordgubbar, körsbär, chokladbollar, vaniljvisp, kaffe, saft...ja, ni hör...vilket kalas. Birk 3år som är kär i TIlde 5,5 år var i himmelriket. Tilde fick kramar och han gick runt och häll henne i handen. Nu tilltalas inte 5,5åriga flickor så mycket av Birks favoritlekar...kasta bil, skvätta vatten, springa runt och skrika...men de hade det roligt ihop och vi bokade in en måndag då vi far till Orsa Björnpark ihop.

Idag var jag på möte på skolkansliet. Jag tackade nej. Har ingen kunskap och ingen erfarenhet. Det blev ett bra möte och jag tror det kan lösas utan allt för katastrofala följder tills bästa chefen är tillbaka igen. För tillbaka kommer hon. Det måste bara bli så. De som bara tror på naturvetenskap, får förlita sig till behandling och mediciner. De som är religiösa kan be. Men alla kan vi hoppas. Hoppas att hon är stark och orkar kämpa.
Det är ofattbart.
Orättvist.

Imorrn börjar vi rusta...ska till Colorama och beställa tapeter, mator, kakel och klinkers...sen lånar vi ångmaskinen som gör det lättare att riva tapeter...och kör igång.
Välkomna att komma på rivningsjobb!

Kommentarer
Postat av: Allra käraste kollegan

lycka till!! för oss tog det ett halvår ungefär, utan hantverkare dock. ser fram emot det där poolpartyt.....

2009-07-01 @ 21:12:17
Postat av: erica

Ni är lite långsamma i Torsång. Vi räknar med att nästan vara klara över helgen...eller om fyra veckor...eller nåt. Poolparty blir det...lovar! Många och långa!

2009-07-01 @ 21:40:00
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! =)

2009-07-01 @ 22:17:34
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0