No money - no fun!

Ericas bekännelser:
Jag hatar att köa.
Jag hatar att, när jag köat länge och äntligen kommit fram...så tar IKEA inte American Express.
Jag hatar att, när jag köat länge och äntligen kommit fram och inte kan betala med mitt American Express...så finns det inte 5600kr på mitt lönekonto...eftersom det är så få dagar kvar till nästa lön...

Så där stod jag...hatandes...och hatad, av alla som stod bakom mig i kön...som redan ilsknat till innan, för att jag hade den största packningen någon sett...på en IKEA-vagn...kassörskan fingrade nervöst på mina saker, jag fingrade nervöst i plånboken...som om lite handpåläggning skulle få den att spotta ut tusenlappar.

Då...stiger ärkeängeln Gabriel-la fram...hon erbjuder sig att springa ut och leta rätt på min mamma...som tursamt nog var med på färden, men för längesedan tröttnat på IKEA och satt utanför och vilade.
Hennes Eurocard visade sig vara gångbart.
Jag plockade raskt ner mina saker, fyllde ånyo vagnen...och lipade i hemlighet åt alla som hatade mig...i kön bakom.

Väl hemkommen körde vi första flyttlasset (tack Lars). En massa flyttkartonger och lite möbler. Ner med det i källaren. För inga rum är helt klara ännu. Men några är rysligt nära...
Kök: Ingen fläkt, ingen blandare, inget kakel och ingen el är påslagen
Hall: Inga garderobsdörrar...annars klart!
Matrum: Inga tapeter, annars klart
Sovrum: Ingen heltäckningsmatta, inga golv-eller taklister...annars klart
Vardagsrum: Slipgubben skall polera och lacka en gång till...annars klart...
Badrum: Allt kvar...
Garderobsrum: En hylla kvar att tillverka och sätta upp...annars klart...
...och så alla innedörrar...som är på lackning.


Jag sover på saken!
Sleep tight!

...och för er som verkligen vill veta...ja, vi sprang intervaller i ösregnet...ja, det gick bra...ja, stegträningen var supernyttig och ja, Bella var med!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh så jobbigt det är när sånt där händer en i affärer! Vilken tur att det löste sig :)

Låter som att hela huset snart är klart ju ;)

2009-07-24 @ 12:17:23
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0