Så går en dag och kommer aldrig åter

Puh...det biter i, att vara byggjobbare. Ännu en dag i rivningens tecken. Rivit klart de eländiga strukturtapeterna i vardagsrummet. Eländiga för att de knappt gick att få ner. Men nu är de nere. Dock är underlaget hemskt ojämt så det lutar kanske åt renoveringsgips...hellre än bredspackling. Sambo skrapade rent köksgolvet från det som blev kvar när han drog bort tre lager plastmattor. Vi avslutade arbetspasset med att jag slet bort plsstmattorna i hallen...och skrapade brunt ludd som blev kvar...nåt slags klister blandat med underdelen av mattan...tungt och trist jobb...inte alls som tapetrivningen...för den var lätt och trist :)
Sambo  tog väck lister, numrerade dessa och tog ur gammal spik ur dem.

Träning med Dalaportens OK på kvällen. Vi skulle ta ett lugnt återhämtningspass. Det blev lugnt...men 12km i 5.30-tempo kändes ändå i de mjölksyrestinna benen...men det var ändå skönt att få röra sig lite. Kul att vi var så många. En fin löpning på mjuka skogsvägar.

Snygga vännen med brunaste brännan fyllde år idag...38...ja, till och med mina yngre vänner blir äldre...vettig reflektion :)
Så där har vi varit ikväll. Ätit lite thaimat och druckit lite vin...skön avslutning på kvällen. Skulle ha firat goasteBellas dotters 18års dag också men här tog tiden slut...vi firar henne imorgonkväll. Viktigt att ha lite firande varje kväll :)

Känner mig lite tom på firarbilder...men skall kika i albumet...får se vad jag kan skrapa ihop...


Jomen titta vad jag hittade...en bild från i vintras...en solig dag i Romme Alpin, jag och Kajan som fyller år idag! Så lämpligt:)
Så här bra kan bara lärare ha...fullt betalt för att åka slalom med eleverna...en hel dag...varför blir inte alla lärare? Puckon :)


Kommentarer
Postat av: Lasse

renoveringstapet är mitt tips. För amatörer ett måste. Nu vill jag inte påstå att ni är amatörer i detta gebit men smått ovana. Grattis till löparframgångar. Själv satsade jag i Älvpromenaden och u återstår 207 km.

2009-07-05 @ 21:40:14
URL: http://[email protected]
Postat av: Katinka

Jo, nog är det viktigt att spara lite firarstunder till var dag! Och komma ihåg att livet var dag är en fest. Även om jag förstår att som byggjobbare kan det inte vara alltför lätt... haha ...

2009-07-06 @ 12:57:34
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0