Tillbaka i vanligt humör igen...

Oj oj oj...missade uppdatering igår. Men vänta bara så skall jag berätta varför och ni kommer att förlåta mig.
Regn.
Ja, det var regnets fel.
För det regnade cats and dogs...skyfall...spöregn...you name it.
Och då, mitt som vi i godan ro, rustade på övervåningen...så passade vattnet på att tränga in genom källarväggen...och vips...hade vi en grund pool i källaren. DET hade vi inte räknat med.
Nu är det en och en halv dags jobb som gått åt till det, istället för till rustningen...
Igår var jag på så dåligt humör över detta att jag funderade på hur mycket det kunde kosta att fylla igen källarvåningen?! Snacka om helgjuten botten platta...3 m cement.
Men...sambo som är lugn och metodisk...sög upp vatten med nån maskin...och satten en annan maskin att värma och torka...som nu står på och jobbar hela dygnen.
Ja...så då förstår ni varför jag fösvann igår.
Bättre idag.
Hallens tapeter är rivna och allt är spacklat en första gång.
Gåingarderobsrummet är nästan färdigt och vi drar till IKEA på lördag för att inhandla PAX-garderobssystem.. SKönt med ett rum som blir klart.
Snickaren kämpar på ihop med elektrikern...en sågar upp hål i väggen (elektrikern) och en sätter igen dem efteråt (snickaren)...
Imorgon blir det slipning av spackel och lite takmålande.

Träningen går bra. Trots regn.
Regn bekommer mig inte när jag tränar. Bättre än värme faktiskt.
Så igår blev det snabbt distanspass på 8,3km på 39.22...gick bra...
Och idag var det intervaller och löpstegsträning på de nya banorna. Skönt underlag och bra träning. Vi var många trots regn och det var riktigt kul och jobbigt.
Imorgon backlöpning.

Tidiga morgnar kräver sömn...så det blir det nu! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: blombella

ja ,ett jädra väder har nu kommit in över oss i Dalarna. Här har vi bytt tak men det regnar ändå in lite... varför? Varför skall man ldrig få det torrt över huvudet. Regndroppar som kommer en i minuten...

själv är jag redo att spränga altan så jag kan fatta att du vill gjuta cement i källaren. Tur att de andra halvorna ständigt är lugnare. idag har vi besökt Er men nu kan man fatta att ni behövde vara lediga ni som bara snickrar numer.

Du får döpa om dig Ericas Hb, Hembyggeri

Synes i morgon om vi inte vid det laget har pontoner på stugan och bor närmre kraftstationen.

2009-07-09 @ 23:25:43
Postat av: Sabina

Vilken otur ni ska ha då! Usch, jag hoppas verkligen att ni får det torrt och bra lite fort nu. Men det är klart, alltid ska det vara något för det kan ju helt enkelt inte gå lätt, bra och problemfritt...



Sv: Jag har inte hunnit testa spikmattan tillräckligt än för att kunna avgöra om den gör någon nytta. Men det kändes nyttigt att ligga där i alla fall :p Känns som att den nog kan vara riktigt bra!



Ha det bra och hoppas ni slipper fler problem :)

2009-07-10 @ 02:46:55
URL: http://binkan.blogg.se/
Postat av: Katinka

Oj, vilket förbaskat missöde. Men ni skulle ju ändå anlägga pool så det kanske hade varit för det bästa....? Eller inte nej.

2009-07-10 @ 16:51:20
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0