Tillökning i familjen...PAX-garderober!

Nyklippt! Av mig själv. RIktigt händig med saxen...eller...ja, det blev väl sådär...men jag tänkte att det gick ju så bra med spacklingen...så hur svårt kan det vara, att klippa till luggen lite.
Den blev kortare än planerat och så råkade jag klippa ut den lite på ena sidan...då fick det bli så också på andra sidan.
Så är det att vara byggjobbare. Då får man välja vad man vill lägga tid och pengar på...och nu gick det mycket av båda dera, på IKEA idag.
Vem har sagt att IKEA är ett lågprisvaruhus...
Garderoberna blev svindyra...
Men...*ler*...vad bra det kommer att bli. Vilka fantastiskt smarta lösningar på klädförvaring, som någon smart en suttit och kommit på.
Ville skruva upp allt genast...men...då blir det slipdamm och elände i alla garerobernas skrymslen och vrår...hm...
Så de får väl vara i sina kartonger då.
Inte ett så lätt beslut att finna sig i...för en som vill att allt ska vara klart helst igår.

Nu ska vi på grillning hemma hos arga snickaren och hans fru...min kollega på skolan...arga snickaren får han heta bara för att det låter kul. Han är inte alls arg...eller har i alla fall inte varit arg den här veckan. Inte på oss. I alla fall inte så vi märkt det.

Firarbild igen, på mångas begäran...nu firar vi att vi blivit med garderober!
Firar med en bild på papsen och storpudeln, från när paps och mams lilla fritidshus blev större...timmerkåk...DET var rustning det. Inte som vår lilla fisrustning.
Order till mig själv: Tig och lid och spackla på bara!!

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, inte blir det billigt då. Det kan jag verkligen förstå. Men resultatet lär bli enastående. Enjoy arga snickaren nu!

2009-07-11 @ 20:38:31
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0