Rivit klart...nu bygger vi upp...

Jäklars vad kallt det blivit igen då...men...skönt när man skall rusta. Och...har man en storpudel är hjälpen nära, när man fryser...som nu. Han ligger på mina fötter och snarkar. Jag älskar det ljudet. Får mig helt genomharmonisk.
Annars känner jag mig rätt sliten faktiskt. Trött i axlar och nacke.
Dagen började redan 06 med promenad med storpudeln.
Kl 07 klev jag in genom Coloramas dörrar och fick hjälp att plocka ihop spackel, takfärg och diverse verktyg. De bjöd på en t-shirt att måla i. Riktigt trevliga där på Colorama. Fattat vad det går ut på, att ha affär. Snälla, hjälpsamma och kunniga. Gillar det.
Sen ner på biltema en sväng...inte lika kul. En lampa som börjat lysa på instrumentpanelen. Det kostar aldrig mindre än 2000kr när en lampj-vel börjar lysa...TSF! Jag behöver pengarna till lite andra saker nu ju...
En givare till luftinsuget för motorn. Toppen...laga gärna den och för all del...ta massor betalt!
Nåväl...väl på plats i huset rev jag tapeter i kommande garderobsrummet. Maskerade och målade tak. Sen kom sambo och byggde in f d garderoben som nu skall bli hyllor. Jag målade fler tak...och målade tak...och målade tak...
Prova själva att titta rakt upp i taket i 8h...håll gärna minst en hand ovanför huvudet också...för den fram och tillbaka...
Stel och trött...
Men...det behövdes göras.
Och blev fint.
Men tråkigt att måla vitt...blir ju inte så speciellt...det var ju vitt innan...fast gammal vit som med åren blivit smutsig...

Nu blir det badkar. Vilar från träning idag.

Två fina samtal från vänner idag. Skönt med vänner.
MajLis är pensionär numer...en mentor för mig...klok och med en massa erfarenhet från skolans värld. Lugn.
Maggan är kollega men inte lärare, en klok kurator...också hon lugn och eftertänksam.

Så efter samtalen med dem, var jag lugn hela eftermiddagen...tills jag tappade koncentration och tålamod p g a obefintligt blodsocker...gick ut i skogen med storpudeln...och åkt och handlade...men fatta att jag alltid måste ställa mig i fel kö...gahhhhhh...jag fick hjärtklappning och hyperventilerade...
Djupfrysta kycklingfileer han både tina och tillaga sig själva, innan jag kom från till sveriges långsammaste kassörska. Grattis till henne...med det tempot hinner hon säkert 4-5 kunder om dagen...
:(

Firar henne med en bild...men låt se...vad får hon för bild...ska leta lite..
japp...jag gillar långsamma kassörskor lika mycket som jag gillar djuret nedan...



Kommentarer
Postat av: Sabina

Sv: Av mig fick han ett spel och en duschcreme, skrev det i och för sig på bloggen nu men svarar ändå :p

Jo, men hade tänkt putsa fönstrena i våras, ska försöka göra det både vår och höst, men så sköt jag upp det :p Jaja, de är ju putsade i alla fall! :)

2009-07-07 @ 11:31:55
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0