Mossig löpning idag

Nu har jag nog inte skrivit ett blogginlägg på över en månad...där inte husrustning nämnts. Men...av vad vardagen är full...skriver fingrarna.
Förmiddagen var lugn. Vi plockade lite här hemma, fyllde några kartonger och körde bort dem och Sven till huset. (Sven är min porslinstiger som hunnit bli 12 år nu..han införskaffades samma år som Kajans aprikosa dvärgpudel Svante och döptes till Sven för att vi skulle få en anledning till fest. För vi firade mycket på den tiden. Svens namnsdagar var minnesvärda...liksom Svantes födelsedagar...minns du Kajan? :)
Sven står numer bredvid öppna spisen.
Ingen har firat honom på de senaste fem åren.
Sorgligt.

Väl framme vid huset målades de sista dörrfodren och listerna bättrades på. Sambo satte upp listerna i vardagsrummet och skruvade vitrinskåp...som sen visade sig vara skevt...toppen...jag älskar när saker och ting är skeva, trasiga, när något fattas...det gör mig ingenting att det jävlas och att saker inte blir klara omedelbart...gahhhhhhh...
Idag har det jävlats!
Först en bänk till hallen, som jag skruvade ihop. Den var 1,5cm för lång...hamnade mitt på elementrören...vem f-n behöver element? Det finns ju fleecekläder. Och tofflor. I en hall? Varför element? Man ska ju bara hänga jackan där och sen gå in...men nej, det SKA vara element i en hall.
Sticksåg fram. Den var för slö...orkade inte jobba sig igenom träet...
Fogsvans fram. Jag sågade så jag svettades ymnigt...i pannan.
Nu står bänken där!
Vitrinskåpet...blähää...nya saker skall bara fungera!

Dagen avslutades med sjukt jobbig löpning på en mosse. Ni vet att det regnat en del lately va? Vatten till knäna...swop, swop, swop lät det om en när man sprang...trodde jag skulle fastna...trodde jag inte skulle orka...att jag skulle lägga mig ner och dö...och bli en ny Lucy eller bockstensmannen...om några hundratusen år...helt välbevarad...och bli uppställd på nåt muséum, där framtidsmänniskor skulle undra över vad jag gjorde på mossen...det undrade jag också...då, när jag var där...
Nu efteråt är det skönt. Är helt slut.
Ska sova tidigt.
Till huset en kortis imorgonbitti med lite möbler. Sen hem och packa porslin och glas.

adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0