Väldigt rolig komedi :/

"Marley och jag", amerikansk komedi...jo jo...har den som ställt den på komedihyllan sett den? Eller hatar den hundar och gillar när hundarna dör?
Jag har aldrig...upprepar: Aldrig!...gråtit så mycket till en film någonsin...
Hunden dör ju på slutet?! Vad är det för ett slut? På en amerikansk film? De skall ju sluta lyckligt. Annars kan man lika gärna se en ungersk film, eller en pakistansk...eller varför inte en finsk saunamovie med inklippta journalfilmer från finska vinterkriget...då kan man snacka olycka...men nu hyrde vi en komedi...amerikansk...så man vet på förhand vad man får...

Vet att storpudeln inte kommer att leva för alltid. Vet att det kommer att bli som i filmen...vill bara inte bli påmind om det. VIll njuta av varje dag med honom...ifred!

Tröstade mig med en helt ointressant ny Wallander, "kuriren"...inte en av de bättre...men...härligt befriad från snyftscener!

Annars då...ja, jag orkade inte uppdatera igårkväll...men...våra liv är som i barnboken "En kos dagbok"...varje dag är den andra lik. VI är helt enkelt i huset från tidig morgon till sena eftermiddagen.
Kväll blev det idag.
Men...det händer saker!
Sovrummet klart...ja, okej två taklister kvar och en fönsterbräda. Men sängen är provluggen (heter det verkligen så...provlegad kanske...priviligerad...äsch)...skön var den...och fin!
Sovrummet är rena drömmen. Längtar dit!

Imorgon...skruva möbler...flytta möbler...bättra på listerna med lite färg...packa flyttkartonger!
Och så mosslöpning...med dalaporten...
Ömossen..."ta dina sämsta skor och tejpa fast dem med silvertejp så de inte lossnar...man kan fastna"...var rådet jag fick.
Hm...okej!

Tills sen, ha de!

Nu skall jag krama sönder storpudeln och få honom att lova att leva i hundra år...minst...eller tills jag dör...för jag är en självisk typ!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Tack för att du berättade slutet på filmen :p Synd med komedier som slutar sorgligt dock, man ska inte behöva gråta till en komedi :( Annat än om man gråter av skratt så klart...



Kram

2009-07-25 @ 23:46:18
URL: http://binkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0