Arg = rolig?

"Du har blivit alldeles för seriös på bloggen, jag saknar de roliga inläggen"...kommentar från en läsare...
Hm...för en som har svårt att vara seriös på beställning, eller för all del ännu svårare fr att vara rolig på beställning blev det här något att slita med...tänka på...
Rolig...när är jag rolig? När jag är arg, förmodligen...för när jag kikar på gamla inlägg...är jag ju antingen arg/irriterad eller seriös...
Jag är för lite arg alltså...men då menar jag inte arg över viktiga saker som flyktingbarn och VD-bonusar...utan jag är för lite arg över småsaker...
Nej, det är jag faktiskt inte...jag är lika arg och irriterad över småsaker som vanligt...kanske ännu argare...har inte tid att blogga om det varje gång bara...

Ur min lilla småaktiga värld kan jag ösa en massa exempel på min litenhet...
I morse, när jag gick ut med min, inte längre så magsjuka storpudel, så vägrar han att bajsa...rätt bra om han bajsar på morgonpromenaden eftersom mamma som är hundvakt, inte vill gå så långt eller ofta med honom, eftersom han tenderar att bete sig dumt (dra ikull, skälla på andra hundar eller bara vara istadig i allmänhet)
Jag gick och gick...väntade och väntade...han luktade på fem hundra olika gula fläckar i snön, lyfter på benet för att göra egna gula fläckar gjorde han ca 700ggr...men bajsa...noll gånger...stressad och lätt irriterad väser jag fram "Jerry, gå och bajsa med dig!"...hjälpte föga...många lukter kvar att lukta på...jag säger med irriterad röst, lite högre "Men BAJSA!"...
...som om han hande lust att göra det på beställning...tillslut ger jag upp..."Då skiter jag i dig...bajsa på dig om du vill...nu hade du i alla fall chansen"...
En gammal man har stått och tittat på oss under en stund...
jag tänker "vad glor du på gubbj-vel"...säger inget...
skäms i hemlighet för att jag blir arg på en hund som uppenbarligen inte är bajsnödig...
skäms över att jag tror att han blir nödig på beställning...
Knallar hemåt på dåligt humör över min irritation...
Arg över att man inte fått bort snöslasket...
Arg över att nya grannen har huvudet under armen och tänker med armhålan...parkerar för nära min bil så jag får åla mig in...och smutsar därmed ner ytterjackan...
Arg över att folk inte vet var blinkersen slås på, på deras bil....så jag får stå i evigheter och vänta...på nån som ändå skall svänga...
Arg över att man i Krylbo inte plogar alls...så det blir tre djupa spår i vägbanan, för bilarna att åka i...hur gör man då när man möts? Vem skall väja upp i snövallen? ...visst...såklart jag...för den jag mötte körde lastbil...inget att mopsa högt mot!

Så...kära läsare som var missnöjd över min seriösa sida...blev det kul nog för dig? Arg nog?...så här irriterad är jag nog minst tjugo gånger om dagen...orkar bara inte skriva om det jämt...och du läsare, som dessutom är min kollega...vet ju allt detta redan :)
Det går också att fråga min sambo...han vet mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0