Avesta lågbudgetresor...I miss you

När jag var yngre hade jag ett kort tag ett rese företag...Avesta lågbudgetresor...jag tyckte nämligen att resor var alldeles för dyra och att det borde gå att göra det billigare. Hade ofta en tanke i huvudet "hur svårt kan det vara?"...det visade sig inte vara så svårt, men ganska mycket jobb och väldigt roligt...här en bild från första resan, den gick till Zell am See. Sommarskidåkning i Kaprun, cykeläventyr till Saalbach, vandringar i alperna och öl på ein Bierstübe...flera Bierstüben blev det. En härlig tripp med skidåkning i shorts och t-shirt.




Lågbudgetresorna var uppskattade men så lågbudget att firman glömde tjäna pengar...det fick bli läraryrket :)

Men nu, tolv år senare...när jag hittade bilderna på gamla disketter (tack Mange för diskettstationen, kul att det funkade) så blir jag nostalgisk och undrar över vad som hänt med min kreativitet...jag hade tusen idéer förr...min firma var tecknad för det mesta man kan pyssla med konsultverksamhet, kursverksamhet, läromedlsskrivning, resaurangverksamhet, researrangör och målare.
Och nu...ingen firma...inga idéer...glad i läraryrket, men ändå?!
Is this it, liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0