"Frosseri (gula); är då en människa tar åt sig mer än vad hon behöver, i synnerhet vad gäller mat och dryck."

Nu är gödkalven hemma igen. Vardagen står och lurar...skönt nog...för såna här sötebrödsdagar inverkar menligt på min karaktär, vilket i sin tur har dålig inverkan på min kroppshydda...vilket i sin tur gör...att jag får bära runt på onödig ballast, när jag löptränar...
Gasellen Muskelmåns och hjorten Annica löpte långt och fort igår...och långt och fort förra söndagen...jag har ätit, druckit rödvin och åkt slalom jag...och spelat kort.
Ikväll skall jag synas...snabb distans runt Grytnäs och Rutbo med Annica och orienterarna (för er som inte vet vad orienterare är...så är det utomjordningar med förstorade hjärtan, 10L lungor, inget fett och helt smärtokänsliga...de löper lika fort oavsett blockterräng, myrmark eller grustag)...när den förnedringen är avklarad är det spänstträning i C-hallen...2h...det är att kastas rakt in i verkligheten det.
Chicago, Run of nine, Finns i sjön, Alfapet, Yatzy...rödvin, tacos...godis...melodifestival...det var igår det.
Kontrasterna förgyller livet!

Skönt att börja jobba. Rutiner gör gott för mig.

Och att Birk är hemma.

VI skall till badhuset imorgon. Leka i barnpoolen.


Daniel Tynell tog tredje vasaloppssegern idag. Imponerande. Jag trodde att alla som provat Vasaloppet en gång...tänkte som jag...ALDRIG MER! Men...det finns de som åkt 30 vasalopp! Sug på den!

Erica Johansson sa i Mästarnas Mästare "Vad gör de som inte tränar, på sin fritid?"

(...jag har ett svar...i stil med det jag skrev ovan, om vår kväll igår...)


Nä, nu skall jag göra spenatsoppa...så jag har nåt att se fram emot efter träningen...och sambo skall ha lite mat också...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har då haft det bra och det kan allt vara värt lite ballast kring magen tycker jag! Speciellt det där rödvinet låter avundsvärt.



Men du har rätt. Tillbaka till rutinerna gör gott! Ha det bra!

2009-03-01 @ 21:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0